Show/Hide div scirpt - variable ID
Fra : Kenneth Auchenberg

Dato : 10-06-03 16:48

heyza

jeg sidder her og prøver på at have mit eget scirpt, som kan vise
og skjule mine <div>'s

<script>
function menu(value,id) {

if(value == 'show') {

document.all.(id).style = 'block';
document.all.arrow.src='/images/arrow_down.gif'

} else {

document.all.(id).style = 'none';
document.all.arrow.src='/images/arrow_down.gif'
}
}
</script>

Det kan jeg ikke få til at virke, da jeg skal have lavet min id
dynnamisk..

Det her script virker fint, når ID er fast:
<script>
function Menu(value) {

if(value == 'show') {

document.all.id1.style.display = 'block';
} else {
document.all.id1.style.display = 'none';
}
}
</script>

java, er ikke min stærke side... Håber I kan hjælpe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 10-06-03 17:11

Kenneth Auchenberg <kenneth@thefatman.dk> writes:

> jeg sidder her og prøver på at have mit eget scirpt, som kan vise
> og skjule mine <div>'s
>
> <script>
> function menu(value,id) {
>
> if(value == 'show') {
>
> document.all.(id).style = 'block';

document.all er en Microsoft-opfindelse. Den virker ikke i fx Mozilla.
Brug document.getElementById-funktionen i stedet. Altså:

document.getElementById(id).style.display = 'block';

(husk .display)

Hvis du *vil* bruge document.all, så er måden:

document.all[id].style.display = 'block';
(Man kan vist også bruge document.all som funktion, altså:
document.all(id).style.display = 'block';
men det er ikke den traditionelle brug af den).

> document.all.arrow.src='/images/arrow_down.gif'

ditto til de to andre document.all'er.

> java, er ikke min stærke side... Håber I kan hjælpe

.... men det her er JavaSCRIPT, ikke Java. Der er meget stor forskel.

/L

Fra : Kenneth Auchenberg

Dato : 10-06-03 20:42

Mange tak, det virker

Nu har jeg et nyt spørgsmål:
Hvordan får jeg mit scirpt til når jeg klikker engang på min boks så
hide'er den men når jeg trykker igen så viser den mit div igen?

<script>
function menu(value,id) {

if(value == 'show') {

document.getElementById(id).style.display = 'block';

} else {

document.getElementById(id).style.display = 'none';
}
}
</script>

Lige nu aktiverer jeg det sådan her:
onClick="menu('show','id1')" onDblClick="menu('hide','id1')"

Hvordan laver jeg så et klik bliver til show og et klik igen bliver til
hide?

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 11-06-03 15:40

> Lige nu aktiverer jeg det sådan her:
> onClick="menu('show','id1')" onDblClick="menu('hide','id1')"

- Her aktiveres "show" med enkelt klik og "hide" ved dobbeltklik.
Hvis du skal aktivere forskelligt fra klik til klik, skal du lave en
"mellem-funktion", der checker menuelementets status.

<script>
function klik(menuitem) {
if ([menuelement er synligt]) {
menu('hide',menuitem); // hvis synligt - skjul
}
else {
menu('show',menuitem); // hvis skjult - vis
}
}

function menu(action,menuitem) {
}
</script>

... og aktiveres sådan:
onClick="klik('id1');"

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 11-06-03 23:12

"Jonas Schmeltz Aaberg" <julledyret@e-mail.dk> wrote in message

> [...]
> }
> else {
> menu('show',menuitem); // hvis skjult - vis

En færdig funktion, der gør entop dette, finder du, inkl. forklaring, på
websiden www.webdesign101.dk/navigation/menuer/dropdownmemnu1.php.

Med venlig hilsen

Jørgen Farum Jensen