Sidde op under madning...
Fra : Iben Holst

Dato : 10-06-03 16:19

Hej.

Min datter sidder i sin skråstol de 2 gange om dagen hun får skemad.
Skråstolen er nu efterhånden blevet hævet så meget at hun kan trække sig op
og sidde (med rund ryg) uden at kunne falde forover.
Den har haft den hældning i en uges tid nu, men i de senere dage er hun så
begyndt at trække sig op og sidde med denne runde ryg og det resulterer så i
at hun bruger flere kræfter på at holde sig siddende sådan end på at
spise....

Og nu ved jeg ikke hvad der er bedst:

- skal jeg sænke skråstolen igen og derved tvinge hende til at ligge mere
ned end sidde op?

- eller skal jeg til at tænke på at hun godt må sidde i den høje stol med
støtte om hofterne og altså kun i den tid det tager at made hende?

Hun er næsten lige blevet 1/2 år og jeg synes det er svært at vurdere hvor
stærk hun egentlig er i ryggen. I nogle situationer er hun stærkere end jeg
synes børn generelt er i den alder, men i andre ikke specielt stærk. Er der
en "test" man evt. kan udføre, hvor hun skal kunne noget bestemt før hun
kommer i den høje stol??

Iben

Fra : Kevin

Dato : 10-06-03 19:18

d. 10/06/03 17:18 ytrede Iben Holst

> [...]
> en "test" man evt. kan udføre, hvor hun skal kunne noget bestemt før hun

Hun skal klart bare over i den høje stol hun er rigeligt stærk når hun kan
hive sig så meget op.

VH kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 10-06-03 20:22

Hej

Iben Holst skrev:
> [...]
> en "test" man evt. kan udføre, hvor hun skal kunne noget bestemt før hun

Kan hun sidde selv, så kan hun også klare den høje stol. Derudover er
Stokke Sitti god til meget små børn, da styrtbøjlen kan justeres til
meget små børn.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : brinkloev

Dato : 10-06-03 20:45

Hej Iben

> [...]
med
> støtte om hofterne og altså kun i den tid det tager at made hende?

(Dermed ikke sagt at DET er det bedste...)
MEN
Vores tvillinger, som nu er 10 mdr., blev sat i højstol(TRIP TRAP), da
de var 5 mdr. 5 x om dagen!
Hvis du selv kan mærke på din datter at hun er nogenlunde stiv i ryg og
nakke, er det da bare med at få hende vænt til højstolen, så hurtigt som
muligt! Evt. med en dyne eller pude rundt om livet.
Jeg ville da personligt, ikke bryde mig om, at ligge halvt ned og
spise!*G*
Kan hun vende sig, på gulvet?

Mvh. B

http://www.kandu.dk/

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 11-06-03 05:47

"Iben Holst" <ria@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> en "test" man evt. kan udføre, hvor hun skal kunne noget bestemt før hun

Hej Iben.

Jeg ved ikke om der er en test man kan udfører, men jeg ved at jeg har en
dreng på 6½ mdr og vi har efterhånde meget længe brugt højstol, både til når
han skal spise men også når han vil sidde op og lege.
Men holder selvfølgelig øje med hvornår han begynder at falde sammen, eller
bukke sig bagover.
Så jeg ville sætte hende i højstolen når hun skal have mad. Mark elsker
ihvertfald og sidde i sin højstol og blive madet.

Knus
Heidi

Fra : Iben Holst

Dato : 11-06-03 11:26

Tusinde tak for jeres svar!!

Jeg tror jeg vil finde den høje stol frem og præsentere hende for den. Den
er meget rummelig fordi det er en gammel sag, så en dyne skal der vist til.

Hun kan endnu ikke sidde selv hvis jeg placerer hende på gulvet og derfor
var jeg meget i tvivl.

Hun kan godt vende sig selv på gulvet, men kun fra ryg til mave. Da hun ikke
kan ligge på maven ret længe troede jeg ikke ryggen var speciel stærk. Men
det er måske snarer et spørgsmål om at hun ikke gider ligge på maven?!!

Jeg ville heller ikke kunne lide hverken at ligge ned eller ligge
halvt/sidde halvt mens jeg spiser, men vi var nødt til at starte i
skråstolen, fordi det fulstændig i ged da vi prøvede at have hende på skødet
*GG*

Iben