Dynamisk værdi i en rullemenu
Fra : Lars Christensen

Dato : 10-06-03 15:05

På min side har jeg en rullemenu som indeholder en række faste
værdier. Derudover skal der være en dynamisk værdi, som skifter
alt efter hvilken artikel man ønsker at rette. Problemet er bare
at når jeg forsøger at hive værdien ud af en DB, er rullemenuen
blank. De faste værdier er der stadig men der hvor der skulle stå
"Artikel" er der kun et blankt felt.

Her er koden til rullemenuen:

<select name="Artikeltype">
<option
value="<%=(Edit_News.Fields.Item("type").Value)%>"><%=(Edit_News.
Fields.Item("type").Value)%></option>
<option value="Artikel">Artikel</option>
<option value="Nyhed">Nyhed</option>
<option value="Anmeldelse">Anmeldelse</option>
<option value="Preview">Preview</option>
</select>

Er der nogen der ved hvad fejlen er?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Christensen

Dato : 10-06-03 15:10

Lars Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
>De faste værdier er der stadig men der hvor der skulle stå
>"Artikel" er der kun et blankt felt.

Og for at gøre det lidt mere forståeligt retter jeg det til:

De faste værdier er der stadig men der hvor den dynamiske værdi
skulle stå, er der kun et blankt felt.

Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 10-06-03 15:46

"Lars Christensen" <zimbo_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og for at gøre det lidt mere forståeligt retter jeg det til:
>
> De faste værdier er der stadig men der hvor den dynamiske værdi
> skulle stå, er der kun et blankt felt.

Er du sikker på at du får trukket noget ud af databasen? Altså at variablen
ikke er tom!

Prøv evt at lave samme udtræk uden for rullemenuen, for at se om du får
noget ud!

Mikkel Andreasen

Fra : Lars Christensen

Dato : 10-06-03 15:59

Mikkel Andreasen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> ikke er tom!
>
> Prøv evt at lave samme udtræk uden for rullemenuen, for at se om du får

Hvis jeg omskriver denne kode:

<option value="<%=(Edit_News.Fields.Item("type").Value)%>"><%=(Edit_News.
Fields.Item("type").Value)%></option>

Til dette:

<option value=""><%=(Edit_News.
Fields.Item("type").Value)%></option>

Så virker det fint. Den trækker værdien ud af db'en som den skal, og det
bliver også vist. Problemet er så, at uden nogen "value" bliver feltet blankt
når jeg indsætter i db'en.