Kattebøger
Fra : Mette N. Sørensen

Dato : 10-06-03 13:20

Hej kattegruppe!
Jeg har været på biblioteket for at låne bøger om katte, både om
kattens røgt og pleje, samt lidt om de forskellige racer. Der var
desværre bare ikke så mange bøger, men jeg har da fået lånt lidt.
Er der nogen der kan anbefale mig nogle gode bøger?
Jeg kunne især godt tænke mig at læse om de forskellige racer.
Håber I har nogle gode forslag, og på forhånd tak.

Mvh

Mette

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-06-03 13:24

mealbas@hotmail.com (Mette N. Sørensen) writes:

> [...]
> Jeg kunne især godt tænke mig at læse om de forskellige racer.
> Håber I har nogle gode forslag, og på forhånd tak.

Hvis udvalget var lille fordi du ikke lige bor i de større byer, så
kan du bestille alle de bøger hjem du har lyst til fra
http://www.bibliotek.dk. Så skulle der i hvert fald være nogle stykker
at vælge mellem. Hvis man bare søger på emneordet "katte" er der 1436.

Alle kan bestille hjem til afhentning på sit lokale bibliotek, og det
koster ikke noget.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Elwarth

Dato : 10-06-03 16:26

"Mette N. Sørensen" <mealbas@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der kan anbefale mig nogle gode bøger?
> Jeg kunne især godt tænke mig at læse om de forskellige racer.

Hej!

Her i huset er katte-bibelen Politikens Kattebog.
Den rummer bla. afsnit om anskaffelse, pasning, katteracer og et
"dyrlægeleksikon".

/Morten

Fra : Ann K

Dato : 11-06-03 00:58

Hej Mette

Hvis det kun er katteracer du vil kigge på, så vil jeg anbefale Aldertons
bog *som jeg ikke kan huske navnet på*
Eller også "Legacy of the Cat" af * en eller anden*...
Begge bøger har nogle helt fantastiske billeder af de forskellige racer...
også racer som ikke er anderkendt af FiFe...
Er det også mere generelle bøger om katte, så er Politikens kattebog et
must! Desmond Morris har også skrevet en bog om katte og deres adfærd... men
ham er jeg knap så begejstret for :)
Og hvis du trænger til et godt grin er der "Hvor intelligent er din kat - og
hvor intelligent er du?" af * en eller anden*...
Skal du have noget godt go'nat læsning til børnene (og dig selv) er der
Charlotte Reuters bøger om burmeserkatten Aja Dobbo...

Mvh Ann

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 11-06-03 08:45

Hej Mette.
Prøv at kigge på hjemmesiden www.dk-fritid-dyr-kat.dk under Produkter:
Bøger. Der er en række kattebøger anmeldt af folk her fra gruppen. Der
findes ikke rigtig bøger om enkeltracer - endnu. Jeg ved, at der er en på
vej om Den norske Skovkat, men den er ikke udkommet endnu.

Mvh. Else.

Fra : maz

Dato : 11-06-03 13:50

"Else Gyldenkærne" < wrote in message
>. Der
> findes ikke rigtig bøger om enkeltracer - endnu. Jeg ved, at der er en på
> vej om Den norske Skovkat, men den er ikke udkommet endnu.

Ehmm.. må lige korrigere her, Else. Der findes tonsvis af bøger om 'den
enkelte race' (adskillige forskellige)- de fås over nettet bl.a. på
amazon.co.uk og saxo.com. Bøger om siameser f.eks findes der mindst 15-20
stykker af. Men oftest er man nødt til at købe dem - de fleste kan ikke
findes på biblioteket eller alm. dødssyge boghandlere.....og er i øvrigt kun
tilgængelige på engelsk.....
(men det kan jo være det var det du mente)