ny killing - første kat
Fra : Ghost

Dato : 10-06-03 13:10

Jeg har lige været så heldig at få anskaffet mig min første killing som er
utrolig sød og livlig

Det er min første kat og kunne derfor godt bruge lidt råd omkring
opdragelse.

Fra starten af er der besluttet at den ikke må gå på køkkenbordet / væe i
sengen. Den bliver dog ved med dette. Har prøvet "vandpistol metoden" men
findes der ikke en bedre metode end dette? ser ikke rigtig ud til at det
virker....

Det andet "problem" jeg har er at den bider meget. Jeg ved ikke om dette er
normalt for killinger eller endnu engang om der er en god måde at opdrage
den på så den holder op med dette?

På forhånd tak

Mvh
Martin

Fra : Morten Winkler Jørge~

Dato : 10-06-03 13:48

> sengen. Den bliver dog ved med dette. Har prøvet "vandpistol metoden" men
Vi bruger forstøvermetoden. Sådan en vandforstøver til blomster, strygetøj,
etc. DEt giver et større skvæt vand og med tiden lærer vores at bare vi
ryster med forstøveren må de hellere holde op.
Bare bliv ved, så skal det nok virke.

> Det andet "problem" jeg har er at den bider meget. Jeg ved ikke om dette
> er normalt for killinger eller endnu engang om der er en god måde at
> opdrage den på så den holder op med dette?
Vores plejer at holde op med efter et par måneder, men hvis de bider i ting
de ikke må (ledninger etc.) er det bare frem med flasken.

Ellers skal den bare nusses på maven til den falder i søvn.

Morten