hvor meget mad er en mus?
Fra : Pia J

Dato : 10-06-03 10:33

Jeg sidder her og tænker på, når I giver daggamle kyllinger - hvor meget mad
trækker I så fra den dag? Eller ej?

Muddi er lærenem, når madskålen står på mors skrivebord, så er det nok også
der man parterer mus... Hun har næsten lige spist morgenmad, så musen var
dessert - skal vi vædde på, hun også vil have aftensmad?

:Pia

Fra : Ann K

Dato : 10-06-03 12:25

Hej Pia.
Har engang hørt noget om at en fritlevende kat, almindelig af bygning osv,
skal spise ca 6 voksne mus om dagen...
Så det er bare om at regne tørkosten om til mus... og derefter trække en
passende mængde fra *GGG*

Mvh Ann - der ikke gider sådan nogle udregninger... når Tia har fået guf
(kyllinger), spiser hun automatisk mindre - og det bliver så bare gemt til
næste dag

Fra : Anders Houmark

Dato : 10-06-03 15:09

> [...]
> der man parterer mus... Hun har næsten lige spist morgenmad, så musen var
> dessert - skal vi vædde på, hun også vil have aftensmad?

Kan det ikke være ligemeget?
Vores kat får så meget mad den kan spise, og den har aldrig grund til at gå
sulten rundt.. Hvorfor ikke bare give den mad og se om den er sulten?
Det kan lige siges, at min kat ikke er overvægtig.. overhovedet.. Men måske
din kat ikke kan administrere det :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Pia J

Dato : 10-06-03 16:11

"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> wrote in message news:pBlFa.15255

> Det kan lige siges, at min kat ikke er overvægtig.. overhovedet.. Men
måske
> din kat ikke kan administrere det :)

Muddi kan muligvis godt - men hendes to kompanjoner kan IKKE. De kunne veje
dobbelt så meget, hvis de selv bestemte, og de er bestemt ikke magre. Og jeg
synes godt jeg kan se på hendes mavse, når hun har fået lidt ekstra, så
noget tyder på, der ryger lige meget tørfoder indenbords uanset hvad. Hun er
jo en bette pjevs, så en mus eller kylling fylder godt!

:Pia

Fra : Jynis

Dato : 11-06-03 07:48

> [...]

> sulten rundt.. Hvorfor ikke bare give den mad og se om den er sulten?
> Det kan lige siges, at min kat ikke er overvægtig.. overhovedet.. Men

Min hittemis og hendes killinger har altid tørkost stående, så kan de spise
når de er sultne. Mår der altid er mad , spiser de ikke af begærlighed men
efter behov. Missemor kommer flere gange om dagen med fangst til
killingerne, de kan dog ikke helt klare at spise mus endnu ,men gør nogle
ihærdige førsøg.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Pia J

Dato : 11-06-03 07:32

"Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk> wrote in message news:3ee6cc40$0$5151

> når de er sultne. Mår der altid er mad , spiser de ikke af begærlighed men
> efter behov.

Og to af mine spiser til de brækker sig - hvorefter de tager en bid mere!

:Pia

Fra : Jynis

Dato : 11-06-03 08:00

> Og to af mine spiser til de brækker sig - hvorefter de tager en bid mere!
>
> :Pia

Det er selfølgedig ikke godt. Måske de ikke altid bare kunne spise når de
var sultne,da de var killinger. mvh
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 11-06-03 08:08

Jytte skrev
<Det er selfølgedig ikke godt. Måske de ikke altid bare kunne spise når de
var sultne,da de var killinger>

Det kan godt være en grund, desværre er der altså
og så nogle katte der bare ikke kan/vil stoppe med
at spise, selvom de har fået rigeligt fra dag 1, har selv
2 af slagsen, mor og søn, sønnen er født og opvokset
i huset, så jeg ved positivt at han ikke har manglet noget,
mor'en kommer fra en opdrætter hvor jeg er sikker på
at hun heller ikke har manglet noget, så der er altså nogle
katte der bare ikke kan styre det.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Pia J

Dato : 11-06-03 08:59

"Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk> wrote in message news:3ee6cf0c$0$5148

> Det er selfølgedig ikke godt. Måske de ikke altid bare kunne spise når de
> var sultne,da de var killinger. mvh

Der så nu ikke ud til at mangle noget, da jeg besøgte dem som små (de er
opfostret hos en Maine Coon opdrætter). Pattede hos hvilken som helst hunkat
i huset som havde mindre killinger... Jeg tror bare de er nogen grovædere -
stjæler med arme og ben, hvis de kan komme til det! :)

De vejede allerede som 7 mdr. gamle 6 kg. Dog ser det ud til, de har tænkt
sig at stoppe der.

:Pia

Fra : Kate

Dato : 12-06-03 22:16

> Hvorfor ikke bare give den mad og se om den er sulten?

Hihi, den kan jeg altså ikke praktisere her, for så ville Lante,
Somali, og Mowgli, huskat, blive kæmpemæssigt store. Formentligt ville
min lille Abypige også vokse i bredden, men hun er ikke helt så sikker
på sig selv og de andre katte endnu, så hun har ikke vist sit sande
jeg. Kun Johan, gammel huskat, ville gå fra skålen når han var mæt. De
andre ville blive ved til de revnede er jeg ret overbevist om

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer