Order by (2x)?
Fra : Mark Urup

Dato : 10-06-03 03:23

Måske er det fordi klokken er mange, men jeg kan ikke få det til at virke.

Kan man ikke sorterer 2 gange, hvis nu nogle af ens værdier er ens (tekst)

Lige nu sorteres der kun 1 gang:

strSQL = "Select * FROM db1 ORDER BY Efternavn"

problemer er bare, at der er flere med samme efternavn, så det jeg gerne
vill var noget i stil med:

strSQL = "Select * FROM db1 GROUP BY Grad ORDER BY Efternavn AND Fornavn"

/Mark

Fra : Ole H

Dato : 10-06-03 06:53

Hep
Prøv
select * from db1 order by efternavn,fornavn
Der skal bare et komma mellem de kolonner du vi sortere på.
Mvh Ole

Fra : Mark Urup

Dato : 10-06-03 11:47

"Ole H" <baltic@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hep
> Prøv
> select * from db1 order by efternavn,fornavn
> Der skal bare et komma mellem de kolonner du vi sortere på.
> Mvh Ole

Mange tak!