Hmm ADSL til de søde
Fra : rea721

Dato : 09-06-03 21:59

http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=14221

Mon det er noget der kommer til DK?

I want...i want

--
Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse
Den sidste operative Flyvestation på Sjælland.

Fra : Dino

Dato : 09-06-03 22:27

Den 9-6 2003 skrev rea721 i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=14221
>
> Mon det er noget der kommer til DK?
>
> I want...i want

Men kun hvis der er mindre end 300m til din tlf. central! Og det er "upp
till", der er så ingen garanti på 26Mb. Og tilslutning er SEK 2.495,- !

<http://www.bostream.se/page.php?xml=swe/pages/private/scream.xml&context=private>

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Flemming Joensson

Dato : 09-06-03 23:48

Dino <dino@despammed.com> wrote in

> Men kun hvis der er mindre end 300m til din tlf. central! Og det er
> "upp till", der er s† ingen garanti p† 26Mb. Og tilslutning er SEK
> [...]

Til 400kr/md så ville jeg fint kunne affinde mig med de begrænsninger, og
den oprettelsespris.

Flemming

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 10-06-03 00:36

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in

> Til 400kr/md så ville jeg fint kunne affinde mig med de begrænsninger,
> og den oprettelsespris.

Ja, hvis du er en af de heldige bor inden for en kort radius af centralen.

--
Mvh. Simon

Fra : Hans Henrik Andersen

Dato : 10-06-03 07:58

Hej
jeg er ked af at sige det men!
i forhold til lande som norge og sverige er danmark nærmest et uland hva
angår bredbånd dvs ægte bredbånd
både svenske og norske brugere betaler langt mindre for langt mere båndbrede
end eks vi gør i danmark

eks et selskab i norge
http://www.nextgentel.no/shared/documents/showDocument.asp?Doc=570

og Bonet i Sverige
http://www.bonet.se/page.php?xml=swe/pages/private/frontpage.xml&nomargin=1

mens vi danmark betaler en bondegård for vores ADSL

Hans

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-06-03 08:53

"Hans Henrik Andersen" <zepo@mobilixnet.dk> wrote in message
> [...]
> angår bredbånd dvs ægte bredbånd
> både svenske og norske brugere betaler langt mindre for langt mere

Det er nok ikke helt forkert... men

> eks et selskab i norge
> http://www.nextgentel.no/shared/documents/showDocument.asp?Doc=570

Dom du kan se. Er disse priser bygget på at man har en 1 eller 2 års
kontrakt.

Hvis man tager en forbindelse med løbende kontrakt, kan du se priserne
næsten er som i Danmark.

> mens vi danmark betaler en bondegård for vores ADSL

Men jeg fatter så ikke. Hvis man nu betalte en real oprettelsespris.. Lad os
sige 2495,- Så kunne man slippe langt billigere pr. måned...

Det er jo klart. En udbyder tjener mange penge på en kunde der bliver i
selskabet i mange år. Dem der kun bliver der 6 månedere. Taber i penge på...

Derfor er de jo nød til at have en høj månedspris... Jo længere kunden er
kunde, burde det blive billigere.. Sådan er det jo bare ikke...

Derfor synes jeg det er helt fint.. Som i Norge.. At man betaler en fast
oprettelsespris, og så tager en kontrakt på fx. 2 år...

Problemet i Danmark er vel at vi er totalt dumme til at leje alt muligt
mærkeligt... Se selv hvordan easy og de andre udlejningsselskaber, udlejer
alt til små penge. men det bliver jo voldsomt dyrt i sidste ende...

Høj oprettelsespris, når den er betalt kan man sidde dejligt billigt i
det....

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-06-03 16:04

Hej Hans Henrik Andersen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> eks et selskab i norge
> http://www.nextgentel.no/shared/documents/showDocument.asp?Doc=570

<http://www.nextgentel.no/shared/documents/showdocument.asp?Doc=616>
100 kr./md. for fast IP

Hvis du fx tegner den for et år ad gangen (mod vores ½ år og derefter
én måned ad gangen), bliver en 2048-opkobling:
Opkobling: 898,-
Fast IP: 100,-
Ialt 998,-

Det er da ikke specielt billigt (og den norske krone er dyrere end den
danske)

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Henrik

Dato : 10-06-03 17:05

> [...]
> Fast IP: 100,-
> Ialt 998,-
>
> Det er da ikke specielt billigt (og den norske krone er dyrere end den

Den norske krone er billigere end den danske. Den står i kurs lidt over 90
norske kroner for 100 danske.

Henrik

Fra : Lars Christensen

Dato : 10-06-03 17:10

On Tue, 10 Jun 2003 17:04:02 +0200, Rudi Stegen
<rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

>Det er da ikke specielt billigt (og den norske krone er dyrere end den
>danske)

Hov hov den norske krone er iflg.
http://www.valutakurser.dk/ShowGraph.aspx?ValutaID=233068&Symbol=NOK
kr. 90,35 for 100 nkr.

--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved if they had known to 'Duck and Cover'

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-06-03 17:59

Hej Lars Christensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Hov hov den norske krone er iflg.
> http://www.valutakurser.dk/ShowGraph.aspx?ValutaID=233068&Symbol=NOK
> kr. 90,35 for 100 nkr.

Min fejl.

Formentlig lider jeg stadig under chokeftervirkningerne fra perioden op
til nytår (slutningen af 2002), hvor den norske krone pludselig var
dyrere end den danske.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jens

Dato : 10-06-03 22:43

"Hans Henrik Andersen" <zepo@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> angår bredbånd dvs ægte bredbånd
> både svenske og norske brugere betaler langt mindre for langt mere

Arj, det er nu altså ikke helt rigtigt....
I Odense har vi f.eks. 2,5 Mbit/s down og 512 Kbit/s upstream for kr. 199,-
pr. måned gennem den lokale antenneforening (http://www.nal-net.dk).
Derudover kan nævnes http://www.dsa-net.dk, også i Odense.

Jens

(Som selv har en forbindelse hos http://www.nal-net.dk)

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 11-06-03 00:20

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Arj, det er nu altså ikke helt rigtigt....
> I Odense har vi f.eks. 2,5 Mbit/s down og 512 Kbit/s upstream for kr.
199,-
> pr. måned gennem den lokale antenneforening (http://www.nal-net.dk).

Den linie må du jo ikke bruge (læs det med småt), de forbeholder sig ret til
at lukke linier hvis forbruget er stort.

Hvad er så det fede i at have 2.5mbit ned?

Fra : Frank Allan Rasmusse~

Dato : 11-06-03 11:23

Hej Thomas

> Den linie må du jo ikke bruge (læs det med småt), de forbeholder sig ret
til
> at lukke linier hvis forbruget er stort.
>
> Hvad er så det fede i at have 2.5mbit ned?

Hmm - jeg har læst det med småt:

>Får man fri download ?
>Ja, forbindelsen vil være flat-rate altså fast pris pr. måned, ingen
minuttakster og ingen begrænsning i >surfning/download ved normalt brug.
Foreningen forbeholder sig dog ret til at lukke for eller begrænse
forbindelsen hvis >den belastes fuldt ud konstant 24 timer i døgnet, eller
så meget at det er til gene for andre medlemmer. Dette er for at >sikre at
alle får en fornuftig forbindelse til Internet og ikke kun nogle få.

Det er ikke et stort forbrug men "misbrug" der vil betyde
lukning/begrænsning af forbindelsen. Du skal nok ikke forsøge at starte en
ny jubii eller sådan noget, men et "normalt nørd" forbrug vil ikke betyde
lukning/begrænsning.

Det er også de 512Kbit op der kan give problemer, ikke så meget de 2,5Mbit
ned.

Mvh
Frank Allan Rasmussen

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 11-06-03 15:02

"Frank Allan Rasmussen" <far@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ny jubii eller sådan noget, men et "normalt nørd" forbrug vil ikke betyde

Jeg tolker det som at der er sat lighedtegn imellem stort forbrug og
misbrug.

Det er iøvrigt en formulering som Cybercity fik besked på at de ikke måtte
bruge efter at en eller flere af deres kunder havde klaget til
forbrugernævnet. Jeg er sikker på at de vil stille sig på samme måde i
forhold til NAL.

> Det er også de 512Kbit op der kan give problemer, ikke så meget de 2,5Mbit
> ned.

Ja det er det vel, for med en 512Kbit forbindelse kan man sagtens sætte
servere op og lignende, og i NAL termologi vil forbrug så igen være det
samme som misbrug.

Set i forhold til normale ADSL udbydere hvor det at benytte sin 512Kbit
forbindelse 100% døgnets 24 timer ikke er noget problem, så syntes jeg NAL
tilbyder en noget ugennemsigtig løsning.

Fra : Jens

Dato : 11-06-03 21:45

"Thomas Wesley Hinton" <wesley@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
til
> at lukke linier hvis forbruget er stort.

Hvor læser du lige det henne ? De forbeholder sig ret til at begrænse
trafikken, ikke lukke.
Der er over 1100 brugere tilsluttet og ingen har endnu formået at få
begrænset deres forbindelse.

> Hvad er så det fede i at have 2.5mbit ned?

At du henter med høj hastighed ? F.eks. kunne jeg afspille en QuickTime
film (MPEG4) i fuld skærm real time uden hak.

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-03 18:39

> [...]
>
> Arj, det er nu altså ikke helt rigtigt....
> I Odense har vi f.eks. 2,5 Mbit/s down og 512 Kbit/s upstream for kr.

Ja, men Næsby Antennelaug... ,plat at det hedder nal-net, er jo via
kabel, og der er låst på dl. til 2.5 Mbit. Hvad sker der lige når der
kommer flere brugere.... Som det er nu er det jo en 45 Mbit forbindelse
til deling mellem x antal brugere.... Der skal ikke mange servers og
dumps til før der skal "opgraderes" i lauget...
Citat "Alle medlemmer vil deles om en samlet lysleder forbindelse til
Internet på 45 Mbit/s, som kan opgraderes til 1 Gbit/s" citat slut

Dette udsagn: "De fleste antenneforeninger vi har hørt om, har slet ikke
så meget kapacitet. Typisk har de omkring 2 Mbit/s pr. 100 " er da til
at dø af grin over....

Man kan ikke komme udenom at det er billigt, men kan man så regne med
stabil 2.5 Mbit... næppe.

Fra : Jens

Dato : 12-06-03 23:49

"Martin S." <real_warhawk(YEP)hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 199,-

> ,plat at det hedder nal-net,
Plat udmelding at komme med, har absolut intet at gøre med sagen.......

> Ja, men Næsby Antennelaug... er jo via
> kabel,
Ja og? ADSL er via telefonlinien, Kabel-modem er via kabel-TV nettet

> og der er låst på dl. til 2.5 Mbit.
Nogle ADSL er låst på dl. på 256 Kbit/s ? Jeg forstår ikke hvad du mener ?

> Hvad sker der lige når der
> kommer flere brugere....
Så kommer der størrere belastning på den samlede forbindelse til Internet.
Det samme sker hos alle udbydere, hvad enten det er kommercielle eller ikke
kommercielle.

> Som det er nu er det jo en 45 Mbit forbindelse
> til deling mellem x antal brugere....
> Der skal ikke mange servers og
> dumps til før der skal "opgraderes" i lauget...

Pt. er 1100 brugere tilsluttet og forbindelsen på 45 Mbit/s er endnu ikke
belastet særligt meget.
Så jo der skal meget til før forbindelsen opgraderes. Det er der heldigvis
heller ikke nogen problemer med. Det er bare at ringe til udbyderen, så
bliver der skruet op for hullets størrelse!

> [...]
>
> Dette udsagn: "De fleste antenneforeninger vi har hørt om, har slet ikke
> så meget kapacitet. Typisk har de omkring 2 Mbit/s pr. 100 " er da til

Hvorfor ? Det er tal oplyst af andre foreninger, så hvorfor er det til at
dø af grin over ?
F.eks. har jeg hørt fra pålidelig kilde at ESENET har 100 Mbit/s, og der er
over 4000 tilsluttet......
(ESENET har selvfølgelig heller ikke så mange brugere på med høj
hastighed).

> Man kan ikke komme udenom at det er billigt, men kan man så regne med
> stabil 2.5 Mbit... næppe.
Der har indtil videre kun været mange få klager fra medlemmerne omkring
hastighed. Tværtimod modtages der netop meget ros for hastigheden på
forbindelsen.

Med alt ære og respekt så lugter det langt væk af at du mangler temmelig
meget viden om at drive Internet i en antenneforening.

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-03 00:20

> "Martin S." <real_warhawk(YEP)hotmail.com> skrev i en meddelelse

(http://www.nal-net.dk).

> Plat udmelding at komme med, har absolut intet at gøre med
sagen.......
Det har det egentlig. De personer jeg kender som er på nal-net synes det
var et lidt underligt domæne navn.. hæhæ..
Personligt er jeg fløjtende.

> Ja og? ADSL er via telefonlinien, Kabel-modem er via kabel-TV nettet

> Nogle ADSL er låst på dl. på 256 Kbit/s ? Jeg forstår ikke hvad du
mener ?

Ja det jeg mener - var lidt hurtig - er sådan set ingenting.. Det var
taget ud af min kontekst i hovedet.. undskylder.. forklaring følger nok
efterhånden i svarene forneden.

> [...]
Internet.
> Det samme sker hos alle udbydere, hvad enten det er kommercielle eller

Ja, men kan man regne med Nal-net vil opgradere.?

> Pt. er 1100 brugere tilsluttet og forbindelsen på 45 Mbit/s er endnu
ikke
> belastet særligt meget.

Hvad med peakhours ?

> Så jo der skal meget til før forbindelsen opgraderes. Det er der
heldigvis
> heller ikke nogen problemer med. Det er bare at ringe til udbyderen,

> bliver der skruet op for hullets størrelse!

Det er sikkert også fint nok til de få brugere der lige tømmer mail en
gang imellem. Men tager jeg fejl hvis jeg påstår at der bliver problemer
med dl. for flertallet hvis der bare er ca. 20-30 brugere som kører en
server og max. deres dl. med 2,5 Mbit konstant ?

> [...]
der er
> over 4000 tilsluttet......
> (ESENET har selvfølgelig heller ikke så mange brugere på med høj

Sikkert... men stadigvæk... 2Mbit / 100 brugere... Det svarer jo sådan
ca. til 5000 brugere til 100 Mbit...
Og hvis man regner lidt frem og tilbage så svarer det vel til NAL-nets
mål om at have ca. 2200 brugere på en 45 Mbit linie...
Du nævner selv at ESENET er langsom..

> Der har indtil videre kun været mange få klager fra medlemmerne
omkring
> hastighed. Tværtimod modtages der netop meget ros for hastigheden på
> forbindelsen.

Ja, men de brugere er vist bare glade for at være på nettet til en
billig flatrate. Det er de par stykker jeg kender i hvertfald. Og om
linien kører 30 kb/s eller 300 kb/s går de slet ikke op i ;)

> Med alt ære og respekt så lugter det langt væk af at du mangler
temmelig
> meget viden om at drive Internet i en antenneforening.

Det har du ret i, men hovedproblemet synes jeg er sådan set, at man ikke
kan "regne" med dl. hastigheden....
Eller mener du at du simpelthen ringer til udbyderen og får mere dl.
hastighed ?
Hvad med de kunder som max-er linien hele tiden... Får de en reprimande
?
En 45Mbit linie er vel billigere end 100 Mbit ? Men ok det kommer vel an
på antallet af kunder eller de få der max-er linien...

Og det er ikke ment som en decideret kritik. Nal-net kører glimrende de
par gange jeg har været i Odense på besøg, men det var heller under
peak-hours... Det er ren og skær nysgerrighed...
Du sidder måske i NAL-net bestyrelsen... ;) ?

mvh. Martin S.

Fra : Jens

Dato : 16-06-03 01:15

> Internet.
> ikke
>
> Ja, men kan man regne med Nal-net vil opgradere.?

Ja, hvorfor skulle man ikke kunne regne med det ? Forstil dig næste
generalforsamling, hvis man ikke gør.......

> ikke
>
> Hvad med peakhours ?

Heller ikke......
Hvis det bliver et problem, så bliver udstyr/forbindelse opgraderet. Værre
er den ikke...

> [...]
> med dl. for flertallet hvis der bare er ca. 20-30 brugere som kører en
> server og max. deres dl. med 2,5 Mbit konstant ?

Der er masser der downloader med fulde gardiner mere eller mindre konstant.
45 Mbit/s er faktisk temmeligt meget. Desuden er det de færreste servere
der kan levere mere end 2 Mbit/s.

> [...]
> Og hvis man regner lidt frem og tilbage så svarer det vel til NAL-nets
> mål om at have ca. 2200 brugere på en 45 Mbit linie...

Der står ikke noget om at målet er at have 2200 brugere på en 45 Mbit/s.
Citat: "Sammenligner vi, betyder det at vi kan koble op imod 2500 medlemmer
på før end vores forbindelse bliver belastet."

> Du nævner selv at ESENET er langsom..

Nej, ESENET er sikkert ikke langsomt, men en 512 Kbit/s ESENET forbindelse
er langsom i fht. en NAL-NET.DK forbindelse.
Mon ikke der er mange 512 Kbit/s ESENET brugere ?

> [...]
> billig flatrate. Det er de par stykker jeg kender i hvertfald. Og om
> linien kører 30 kb/s eller 300 kb/s går de slet ikke op i ;)

Med 1100 brugere på, så er der selvfølgelig ligesom hos mange andre
udbydere en del der kun benytter forbindelsen til det du nævner. Men der er
så sandelig også mange der nærmest sætter en dyd i at downloade mest
muligt. Her tænker jeg specielt på dem der f.eks. henter film fra de
forskellige fildelingstjenester. Det ses tydeligt på statistikkerne.

> temmelig
>
> Det har du ret i, men hovedproblemet synes jeg er sådan set, at man ikke

> kan "regne" med dl. hastigheden....

Fortæl mig hos hvilken udbyder af Internet til private, som du kan "regne"
med dl. hastigheden ?
Jeg har endnu ikke set en eneste udbyder der lover noget som helst.....

> Eller mener du at du simpelthen ringer til udbyderen og får mere dl.
> hastighed ?

Ikke forstået, tænker du på foreningen så ja, men det enkelte medlem så
nej, de får max. 2,5 Mbit/s download.

> Hvad med de kunder som max-er linien hele tiden... Får de en reprimande
> ?

Nej, igen citat: Dog vil medlemmer med servere som belaster forbindelsen
kraftigt kunne få begrænset hastigheden, såfremt belastningen bliver et
problem.

> En 45Mbit linie er vel billigere end 100 Mbit ? Men ok det kommer vel an
> på antallet af kunder eller de få der max-er linien...

Foreningen betaler en samlet pris pr. måned for 45 Mbit/s linien. Sådan vil
det også være såfremt den f.eks. bliver opgraderet til 100 Mbit/s.

> Og det er ikke ment som en decideret kritik. Nal-net kører glimrende de
> par gange jeg har været i Odense på besøg, men det var heller under
> peak-hours... Det er ren og skær nysgerrighed...

Det kører fint under peak-hours.....

> Du sidder måske i NAL-net bestyrelsen... ;) ?

Ja, det kan jeg ikke undsige mig. Min fornemmeste opgave må være at udbrede
budskabet at man sagtens kan lave hurtigt og billigt Internet selvom det er
over kabel-TV nettet og gennem en forening........ Desværre er der mange
bestyrelser i de danske antenneforeninger der sælger deres sjæl til
kommercielle foretagender, som efterfølgende tjener en formue på at levere
Internet til medlemmerne, som hvis foreningen havde ejet udstyret, havde
fået det >meget< billigere og endda med fortjeneste til foreningen.
Der er underligt nok mange skeptikere. Endnu har jeg aldrig fundet ud af
hvori deres skeptisme kommer fra. Hvorfor skulle det ikke være lige så godt
eller bedre end andre kommercielle udbydere ?
De fleste antenneforeninger jeg kender til leverer også bedre TV signal end
f.eks. nogle af de kommercielle kabel-TV udbydere.

Jens

Fra : Flemming Joensson

Dato : 10-06-03 20:36

"Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> wrote in

> Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in

> Ja, hvis du er en af de heldige bor inden for en kort radius af
> centralen.

Det er lige præcis hvad jeg gør (200m, måske 250m hvis der er nogle knæk
i ledningsførslen) - så jeg er spændt på hvad i ender med at tilbyde
8Mbit til inde hos CC :)

Da jeg havde TDC havde jeg faktisk 8Mbit downstream i 12 timer for over
et år siden (kendte en som arbejdede hos linjeservice, og så "testede vi
lige en dag han var på arbejde). Det kørte fint, men jeg var også en af
kun fire TDC ADSL kunder på pågældende central (han var selv en af de
andre, og brugte ikke hans mens han var på arbejde) så der var ikke just
stor belastning på den - Der ligger mange kollegier i området som har
net gennem universitetet, så der er ikke det helt store salg af ADSL til
dem - når de allerede har 100Mbit til 50,-/md.

Flemming

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 10-06-03 22:17

> Det er lige præcis hvad jeg gør (200m, måske 250m hvis der er nogle
> knæk i ledningsførslen)

Ja så kan man kun klappe i hænderne hvis man tænder på båndbredde :).

> - så jeg er spændt på hvad i ender med at tilbyde
> 8Mbit til inde hos CC :)

Samme her, men jeg er dog sikker på at det bliver særdeles svært at
prissætte et 8Mbit-produkt til private.

> [...]
> selv en af de andre, og brugte ikke hans mens han var på arbejde) så
> der var ikke just stor belastning på den

Jeg er sikker på at DSLAM'en kan trække rigtigt mange 8Mbit-kunder -
også mht. båndbredde til resten af nettet.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Jens

Dato : 10-06-03 23:11

"Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er sikker på at DSLAM'en kan trække rigtigt mange 8Mbit-kunder -
> også mht. båndbredde til resten af nettet.

Ja, det er vel bare et spørgsmål om hvor stor kapacitet interfacet i
DSLAM'en har til resten af verden....

Jens

Fra : Jesper Skriver

Dato : 11-06-03 00:25

On 10 Jun 2003 23:11:22 +0100, Jens wrote:
> "Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er vel bare et spørgsmål om hvor stor kapacitet interfacet i
> DSLAM'en har til resten af verden....

"interface", som i et fysisk interface kort, digital linie til
aggregerings punkt (typisk i et ATM baere net) og kort i
aggregering punktet.

Alt sammen en ganske vaesentlig del af udgifterne ved at tilbyde
ADSL ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer
Alfa Romeo 156, 2.0TS

Fra : Flemming Joensson

Dato : 13-06-03 01:29

"Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> wrote in

> Ja så kan man kun klappe i hænderne hvis man tænder på båndbredde :).

En af mine naboer har faktisk en af de der T-shirts "Will work for
bandwidth" :) Tror dog kæresten vil mene jeg er lige lovlig nørdet hvis jeg
begynder at løbe rundt i en sådan ;)

> Samme her, men jeg er dog sikker på at det bliver særdeles svært at
> prissætte et 8Mbit-produkt til private.

Enig, især når upstream ikke ser ud til at blive mere end de nuværende
512kbps.

Flemming

Fra : Thomas H.

Dato : 13-06-03 07:34

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in message

> Enig, især når upstream ikke ser ud til at blive mere end de nuværende
> 512kbps.

Ja, det er sq da totalt til grin ikke at hæve uploadhastigheden ! Hvad er
det så lige man kan bruge det til ?

/Thomas H.

Fra : Tim Christensen

Dato : 13-06-03 09:29

Thomas H. wrote:

> Ja, det er sq da totalt til grin ikke at hæve uploadhastigheden ! Hvad er
> det så lige man kan bruge det til ?

Teoretisk max upload for ADSL er ca. 800Kbit så det er begrænset hvor
meget de kunne hæve upload hastigheden.

Mvh

Tim

Fra : Thomas H.

Dato : 16-06-03 07:04

"Tim Christensen" <icecone@eson.dk> wrote in message

> Teoretisk max upload for ADSL er ca. 800Kbit så det er begrænset hvor
> meget de kunne hæve upload hastigheden.

Neej, men lidt har også ret

/Thomas H.

Fra : Hans Henrik Andersen

Dato : 13-06-03 13:01

"Thomas H." <condor-9@mail.xx> wrote in message
> "Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in message

klip<<

jeg tror at 8mbit bliver så dyr at ingen vil ofre hva det kommer til at
koste

mit gæt er 3-4000 kroner pr mdr for 8mbit hvis Cybercity indføre 8mbit

Hans Henrik Andersen
snart ny Tele2adsl kunde
dsl1780

Fra : TBC

Dato : 13-06-03 01:10

"Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> skrev i en meddelelse
> Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in

> Ja, hvis du er en af de heldige bor inden for en kort radius af centralen.

He, jeg bor ca 25-30 meter fra min central og mit kobber måler i top ....so
gimme gimme

Samme type "begrænsninger" findes jo allerede i dag herhjemme på f.eks det
abonnement jeg har (Bredbånd@home fra Telia) ....Hmm det er jo egentligt
også svenskere.

TBC

Fra : Tim Christensen

Dato : 10-06-03 12:59

Dino wrote:

> Men kun hvis der er mindre end 300m til din tlf. central! Og det er "upp
> till", der er så ingen garanti på 26Mb. Og tilslutning er SEK 2.495,- !

Og med op til 1 km kan man få 13Mbit. På længere afstande leverer de
8Mbit ADSL her er 400 per måned jo også ret billigt. Og
tilslutningsprisen er kun jo 1.495,- frem til den 31/8.

Mvh

Tim

Fra : Thomas H.

Dato : 11-06-03 07:49

"rea721" <leon@721.dk> wrote in message
> http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=14221
>
> Mon det er noget der kommer til DK?
>
> I want...i want

Det er sjovt de skriver ADSL i artiklen.. For ADSL kan da aldrig komme op på
en hastighed af 26 Mbit, så det er lidt forkert at sige at det er i
konkurrence til ADSL markedet.. Det vil måske kunne lade sig gøre at levere
en 10 Mbit, hvis du ikke har for stor dæmpning på dit trådpar til
husstanden, men det er sq da kun i downstream, for i up stream kan du maks
få 768 Kbit/s, og hvad er det lige man kan bruge det til, hvis man har en så
hurtig forbindelse.

--
Med Venlig Hilsen
Thomas H.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 11-06-03 20:54

Nej men det er DSL teknologi altså det går om telefonledningen at man så
ska bo när telefoncentralen er en anden sag