Ok, lige et hurtigt MySQL spørgsmål
Fra : Sparre

Dato : 09-06-03 21:45

Hejsa

Er det muligt at sætte en slags expire tid på et indlæg i en mysqldatabase
så fra der er puttet en linie i tabellen går der f.eks. 5 dage så bliver den
slettet automatisk?

--
Sparre

Fra : Kenneth

Dato : 10-06-03 00:03

Nej, MySQL understøtter ikke stored procedures og triggers, så du bliver
nødt til selv at slette de records der skal væk. Du kan f.eks. køre en batch
rutine dagligt der foretager sletningen.

Kører du under Linux, BSD eller Unix kan du med fordel bruge cron til dette.
Under Windows kan du bruge AT scheduleren.

Fra : Sparre

Dato : 10-06-03 08:20

> [...]
batch
> rutine dagligt der foretager sletningen.

Ok, tak for svaret så må jeg bare fikse lidt i PHP, ville bare høre om der
var en måde i MySQL

--
Sparre

Fra : Kim Emax

Dato : 10-06-03 18:15

Sparre wrote:

> Ok, tak for svaret så må jeg bare fikse lidt i PHP, ville bare høre
> om der var en måde i MySQL

Sådan løser jeg også problemet...

"DELETE FROM table WHERE TO_DAYS(NOW()) - TO_DAYS(date) >= 14"

Sletter alle data, der er mere end 14 dage gamle

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : Jimmy

Dato : 10-06-03 18:46

> [...]
> så fra der er puttet en linie i tabellen går der f.eks. 5 dage så bliver

Nej ikke endnu, som de andre også har skrevet.

Alternativt kan du indsætte en DATETIME-kolonne og kun hente de indlæg, der
er indsat for fem dage siden og frem.

På den måde bevarer du data, hvilket måske virker ligegyldigt lige nu, men
kan være utroligt rart at have senere.

Mvh
Jimmy