Hvilke Pentium (I) til DUal...?
Fra : H3nrik V!

Dato : 09-06-03 20:10

Hej i gruppen!

Har naturligvis forsøgt google, men *grrrrr* ingen bid...!

Jeg har en maskien til dual Pentium op til 133 MHz. Den ene af de 100 MHz
processorer der sad i døde i et forsøg på at hive den pålimede køler af...!

Jeg vil så ha' fat i nogle 133'ere - men inden jeg smider et post i
markedsgruppen villle jeg da liiiiige høre om der er nogen der har et link
liggende til, hvilke Pentium processorer det er, der kan køre dual...

/H3nrik V!

There is no overclocking. Only undervolting - and inferior cooling...
About dual channel DDR: http://www.overclockers.com/tips00157/

Fra : jens

Dato : 09-06-03 20:58

"H3nrik V!" <vernerboDETHERERINDSATFORAT@UNDGÅSPAMhotmail.com> >
> Jeg vil så ha' fat i nogle 133'ere - men inden jeg smider et post i
> markedsgruppen villle jeg da liiiiige høre om der er nogen der har et link
> liggende til, hvilke Pentium processorer det er, der kan køre dual...

Ingen anelse men jeg har et bundkort (IBM server) liggende med 2 p200mmx med
kølere.

Mvh Jens

Fra : H3nrik V!

Dato : 09-06-03 22:00

In news:bc2ot4$11hk$1@news.net.uni-c.dk,
jens <mkg@jellingnet.dk> typed:

> Ingen anelse men jeg har et bundkort (IBM server) liggende med 2
> p200mmx med kølere.

Interessant - men vist Off Topic her... ;) Må jeg smide dig en privat mail?

Fra : jens

Dato : 09-06-03 22:09

"H3nrik V!" <vernerboDETHERERINDSATFORAT@UNDGÅSPAMhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:bc2sg5$9lf$1@sunsite.dk...
> In news:bc2ot4$11hk$1@news.net.uni-c.dk,
> jens <mkg@jellingnet.dk> typed:

> Interessant - men vist Off Topic her... ;)

Ja sørme så. og dog.

Må jeg smide dig en privat mail?

Jajada

Mvh Jens som altid bruger en valid mailadresse.

Fra : @(rem)dm-data.dk

Dato : 09-06-03 21:38

H3nrik V! wrote:
> [...]
> markedsgruppen villle jeg da liiiiige høre om der er nogen der har et link
> liggende til, hvilke Pentium processorer det er, der kan køre dual...

Det kan de allesammen, men det anbefales at de har samme stepping.

--
Morten Dybdal

Fra : H3nrik V!

Dato : 09-06-03 22:58

In news:3ee4f025$0$48896$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
@(rem)dm-data.dk" <""morten\"@(rem)dm-data.dk <""morten\"@(rem)dm-data.dk">
typed:

> Det kan de allesammen, men det anbefales at de har samme stepping.

Jeg vil da mene at de _skal_ have samme stepping, så. FOr med 2 forskellige
i ville den ikke starte op uden jeg afmonterede COAST modulet. Jeg mener at
der har været en liste på et tidspunkt fra Intel med hvilke steppings, der
skulle være i stand til det (eller var egnet i hvert fald)

Fra : Madsen

Dato : 09-06-03 23:08

Ikke ifølge: <http://2cpu.com/FAQ/2cpusmpfaq.html>

> [...]
|
| There is a myth that in order to run multiple CPU's, they need to
| be the same stepping and cache size. This is not true. According
| to Intel, you must have the same family of processor, and that's
| it. In fact, according to Intel, you can even mix MHz! They say
| that if you clock the processors to the clock speed of the slower
| CPU, you'll be fine. Mixing cache sizes is also OK by Intel, as
| long as you're not mixing 1MB or higher cache chips. You're best
| off if you have the same speed and cache processors, but if you
| have to try an SMP system you can use whatever is available.

Madsen.

Fra : H3nrik V!

Dato : 09-06-03 23:32

In news:Xns939615AC8816.thomas@madsen.tdcadsl.dk,
Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> typed:

> Ikke ifølge: <http://2cpu.com/FAQ/2cpusmpfaq.html>

Hmmm... Der er så bare ikke beskrevet Pentium 1... Der var engang man kunne
læse om den slags alle vegne... ;)

Anyway - det fungerede i al fald ikke for godt her...!

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : jens

Dato : 09-06-03 23:44

> Ikke ifølge: <http://2cpu.com/FAQ/2cpusmpfaq.html>

Nu har jeg jo en dual kørende........
Hvis jeg ændrer det mindste på mhz så får jeg 1 af 2 resultatter, enten
stopper den med cpu stepping fail, eller også slår jeg "halt on errors" fra.
Hvilket resulterer i at den kører på et ben.

Min dual 366 med den der fikse bios.

Mvh Jens