smørfisk
Fra : Frank

Dato : 09-06-03 19:33

er der nogen i gruppen der kan fortælle mig hvad en smørfisk er??

mvh. Frank T

Fra : Poul Krogh

Dato : 09-06-03 20:40

Hey. Har stødt på det spg. før. Her er et link der besvarer dit spg.
http://www.fiskemagasinet.dk/biolog/biologsvar/biolog20021025.php

Fra : Niels Damsgaard-Søre~

Dato : 09-06-03 23:24

Hvis ovenstående ikke besvarer dit spørgsmål, så mener jeg et sted at have
læst, at kutling i gamle dage kaldtes smørbutt.

MVH Niels

--
Nu er jeg TRÆT af spammere.
Fjern bæstet fra adressen hvis du mailer mig.

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 10-06-03 09:27

Sort kutling kaldes stadigvæk for butte eller smørbutte. Det er den største
kutling i Danmark. De små kutlinger kaldes ikke for dette navn.

Krabber der lige har skiftet skald kaldes i øvrigt for smørkrabber, da de
stadig er bløde.

Udover at man til tider kan købe smørfiskekød sammen med kød fra tun,
sværdfisk mm aner jeg ikke hvad det er. Har heller ikke smagt det.

Erik Breum Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse