Re: dbConnection
Fra : Andreas Slot-Henriks~

Dato : 09-06-03 13:57

Hej Jens...

> Jeg kom lige til at tænke på: Du bruger ikke Option Explicit, vel?
Jo, det gør jeg. Ellers er det ikke til at holde styr på sine variabler.

Jeg har i mellemtiden fundet ud af, at koden virker perfekt, hvis jeg
flytter den over på en anden PC. Jeg tror, den PC, jeg brugte til det i
starten
har noget i udu, når man laver en connection til db'en. Det er lige meget,
om jeg laver en DSN-less forbindelse eller ej. Det vil bare ikke virke.
Jeg har win2k pro - og har nu geninstalleret sp3 samt mdac 2.6sp1 og
efterfølgende mdac 2.7 - men jeg kan ikke få den til at virke igen.

Jeg får følgende fejl når jeg åbner db forbindelsen:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl '80040e21'
ODBC-driver understøtter ikke de ønskede egenskaber.
/artikler.asp, line 69

---- CLIP -----
63 strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver
(*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("db/MyTestDb.mdb")
64 Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
65 myConn.Open strDSN
66
67 ' Skaber et recordset udfra SQL strengen
68 Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
69 rs.Open strSQL, myConn, adOpenKeyset

Nogle idéer om, hvad der er gået galt på maskinen? Som nævt virker det
fint på andre maskiner. Jeg har også forsøgt med andre velfungerende sites,
men
det giver desværre samme fejl på denne ene PC.

mvh.
Andreas