MS Windows
briani 27239
Søgning i DOS ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 09-06-03 12:09

Desværre er min pc gået helt ned og jeg er nu ved at tage dokumentfiler ud
fra den efter at have startet den op fra en Win98 startdiskette. Desværre
kan jeg ikke huske, hvor alle de ting jeg ønsker at hente frem, de ligger.
Kan man i DOS søge efter en bestemt fil, eksempelvis "*.wab"?

Hvordan kan man i DOS eventuelt kopiere en hel mappe med undermapper i
stedet for at kopiere filerne enkeltvis?

På forhånd tak for hjælpen

Claus

Fra : Niels Andersen

Dato : 09-06-03 12:39

Hvis man skriver help i dos får man en liste med kommandoer (ihvertfald i
min version). Øverst står der så at man skal skrive "help kommandonavn" for
at få hjælp til den ønskede kommando. Så finder man den kommando der ser
relevant ud f.eks. dir og skriver help dir (eller dir /?).
Dette giver flg. resultat - jeg aner ikke om det er det du ønsker - eller om
det overhovedet virker.... men prøv:

> Kan man i DOS søge efter en bestemt fil, eksempelvis "*.wab"?

Stil dig i roden dir /s *.wab

> Hvordan kan man i DOS eventuelt kopiere en hel mappe med undermapper i
> stedet for at kopiere filerne enkeltvis?

xcopy c:\frabibliotek c:\tilbibliotek /e

> På forhånd tak for hjælpen

Selv tak

> Claus

Niels

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 09-06-03 13:02

On Mon, 9 Jun 2003 13:09:11 +0200, "Claus E Beyer"
<cebeyer@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Hvordan kan man i DOS eventuelt kopiere en hel mappe med undermapper i
>stedet for at kopiere filerne enkeltvis?
xcopy.
Du prøver at skrive "xcopy /?"
så får du hjælpen til kommandoen, hvis du har adgang til xcopy filen.
Xcopy kan ligge på "c:\windows\command\"

Det kan være brugervenligt hvis du i autoexec.bat filen på a-drevet
tilføjer "c:\windows\command" til path'en (hvis din xcopy ligger på
"c:\windows\command\".

Ellers kan "volkov commander" eller "norton commander" bruges som
filhåndterings værktøj.
Husk at lange filnavne godt kan gå tabt, og filnavne med special
karakterer (æ,ø,å og lign) også kan blive ændret til noget ukendeligt.

Hvis du vil redde lange filnavne, så sæt HD over i en anden PC efter
boot disken og kopier i windows.

/Hans

Fra : Villy Jensen

Dato : 09-06-03 13:03

> [...]
>
> Hvordan kan man i DOS eventuelt kopiere en hel mappe med undermapper i
> stedet for at kopiere filerne enkeltvis?

Kommandoer til at finde *.wab:

cd\
dir *.wab /s

Kopiere undermappe med hele indholdet:

xcopy c:\dokume~1\*.* d:\ /s

Kopiere *.wab med struktur(!):

xcopy c:\*.wab d:\ /s

Bemærk: xcopy-kommandoen funker kun hvis xcopy.exe og xcopy32.exe er
tilgængelige - jeg er ikke sikker på at de ligger på en standard WIN98
bootdisk...

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-06-03 14:08

Hej Villy Jensen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Bemærk: xcopy-kommandoen funker kun hvis xcopy.exe og xcopy32.exe
> er tilgængelige - jeg er ikke sikker på at de ligger på en
> standard WIN98 bootdisk...

Det gør de ikke.

--
Hygge fra Århus - Rudi