try catch ?
Fra : Nikolaj Rasmussen

Dato : 09-06-03 09:35

Hej,
Har et lille åndsvagt prob, som er at try-catch ikke fungere som jeg vil
have...

try{
mail("tjuhej@hejhej","subject","body");
}
catch($exception){
echo "FEEEEJL";
}

Men virker ikke, eller dvs den kommer med følgende fejl...
Parse error: parse error, unexpected '{' in C:\Program Files\Apache
Group\Apache2\htdocs\weee.php on line 11
Hvor linie 11 er "try{"

Så så på http://www.linuxjournal.com/article.php?sid=4343, at han skriver
"The problem with function calls in PHP is that there is no standard
exception-handling process",
det er vel ikke rigtigt? For hvordan skulle jeg ellers wrappe en
function-exception ind?

mvh
Nikolaj Rasmussen

Fra : Ulrik NIelsen

Dato : 09-06-03 10:01

Nikolaj Rasmussen wrote:

> try{
> [...]

try { } catch { }

virker ikke i php under version 4.5 eller er det 5.0 ?? jeg kan ikke
lige huske det...

Du kunne bare lave en

if( !mail(....) ) {
   echo "FEJL";
}

--
excuse of the day : Your modem doesn't speak English.
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Nikolaj Rasmussen

Dato : 09-06-03 10:03

> if( !mail(....) ) {
> echo "FEJL";
> }

Nej, desværre.

Får stadig exception'en ud til klienten..

Warning: mail(): Failed to connect to mailserver at "mail.web-solutions.ddk"
port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use
ini_set() in C:\Program Files\Apache Group\Apache2\htdocs\weee.php on line
12

Men fandt ud af at det ikke er i php4, men først kommer i php5 i Q3/Q4.

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 09-06-03 10:06

Nikolaj Rasmussen wrote:
> Hej,
> Har et lille åndsvagt prob, som er at try-catch ikke fungere som jeg vil
> have...

Sikkert fordi try/catch ikke eksisterer i PHP svjv. Hvis du vil have
fejlhåndtering, så kig på http://dk2.php.net/errorfunc - og smid
manualen i din browsers bookmarks, for hvis du vil lære PHP, får du brug
for den.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Nikolaj Rasmussen

Dato : 09-06-03 10:07

> [...]
> fejlhåndtering, så kig på http://dk2.php.net/errorfunc - og smid
> manualen i din browsers bookmarks, for hvis du vil lære PHP, får du brug

Nice, mange tak. Ja, displayerrors=0 må være min mulighed indtil try/catch
kommer ud :)

Fra : Nikolaj Rasmussen

Dato : 09-06-03 10:12

> [...]
> fejlhåndtering, så kig på http://dk2.php.net/errorfunc - og smid
> manualen i din browsers bookmarks, for hvis du vil lære PHP, får du brug

En anden ting, efter jeg har displayerrors=0. Kan jeg så få lasterror eller
noget i den stil
til en evt log?

Fra : Nikolaj Rasmussen

Dato : 09-06-03 10:14

"Nikolaj Rasmussen" <tro@paa.det> wrote in message

> En anden ting, efter jeg har displayerrors=0. Kan jeg så få lasterror
eller
> noget i den stil
> til en evt log?

Hehe, ups. Efter lidt mere søgning fandt jeg den selv... track_errors=1 og
$php_errormsg.

Fra : Ulrik NIelsen

Dato : 09-06-03 13:09

Du kunne bruger denne sammen med @mail() det undertrykker print af fejl...

Fra : Nikolaj Rasmussen

Dato : 12-06-03 10:04

> Du kunne bruger denne sammen med @mail() det undertrykker print af fejl...

uuh, nice trick der... må jo siges at være noget nemmere.