Croppe et billede
Fra : Jimmy

Dato : 09-06-03 01:16

Hej

Jeg har et JPG liggende på serveren (Apache/Unix).
Jeg har to sæt koordinater og vil have firkanten, disse to sæt beskriver.

Skal jeg anvende GD-Lib eller ImageMagick?

Hvis nogen har et kodeeksempel til at komme igang med ville det være super.

Jeg fandt ikke rigtigt noget anvendeligt ved søgning på php.net eller
google.

Mvh
Jimmy

Fra : Anders K. Madsen

Dato : 09-06-03 05:16

Jimmy wrote:
> [...]
>
> Hvis nogen har et kodeeksempel til at komme igang med ville det være super.
>
> Jeg fandt ikke rigtigt noget anvendeligt ved søgning på php.net eller

Har du kigget på http://imagemagick.org og http://dk.php.net/image ?
ImageMagick er i hvert fald let at bruge, især fordi man kan slippe for
at rekompilere PHP for at få understøttelse af GD.

Mvh.
   Madsen

--
"There are 10 types of people in the world...
Those who understand binary, and those who doesn't."

Fra : Jimmy

Dato : 09-06-03 08:05

"Anders K. Madsen" <madsen@sjovedyr.dk> wrote in message

> Har du kigget på http://imagemagick.org og http://dk.php.net/image ?
> ImageMagick er i hvert fald let at bruge, især fordi man kan slippe for
> at rekompilere PHP for at få understøttelse af GD.

Ja det har jeg faktisk.
Har siddet hele natten og endeligt fået det hele til at virke.

Mit webhotel havde åbenbart installeret ImageMagick allerede.

Men hvad nu hvis de ikke havde den installeret, kunne jeg så selv installere
den?

Det ville man jo ikke kunne på Windows, men jeg synes at have hørt at Apache
er lidt anderledes og kan sættes op så alle har deres egen php.ini og egen
virtuelle installation.

Mvh
Jimmy

Fra : Anders K. Madsen

Dato : 09-06-03 08:32

> [...]
> er lidt anderledes og kan sættes op så alle har deres egen php.ini og egen

Well, på *nix er det jo sådan, at man kan kompilere et program og så
bare smide den binære fil op på serveren (og så håbe at de rigtige
libraries er til stede) og så køre den... Det gælder selvfølgelig også
for ImageMagick...
Men m.h.t. egen php.ini og "virtuelle installation", så kan jeg kun
komme i tanker om .htaccess-konfiguration... Der kan man også sætte
nogle ini-værdier for php...

Men det er som sagt ikke lige min hjemmebane.

Mvh.
   Madsen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-06-03 13:48

On Mon, 09 Jun 2003 09:32:03 +0200, "Anders K. Madsen"
<madsen@sjovedyr.dk> wrote:

> [...]
[..]
> [...]
>bare smide den binære fil op på serveren (og så håbe at de rigtige
>libraries er til stede) og så køre den... Det gælder selvfølgelig også

Ro på nu :) Det er de færreste webhotel-udbydere, der giver folk lov
til at smide deres egne programmer op, og gud ske tak og lov for det.

Så til det konkrete spørgsmål må svaret nok snarere være "nej".

--
- Peter Brodersen