Tele2 modem?
Fra : Challenger

Dato : 09-06-03 00:21

Nogen der ved hvilket modem man får sammen med Tele2's ADSL?
Jeg vil gerne læse lidt omkring det....
Jeg har 2 pc'er der skal tilsluttes, og de står et stykke væk fra
telefonstikket....

Hilsen
Nils Thorsted

Fra : Steiner

Dato : 09-06-03 02:58

"Challenger" <nils@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg vil gerne læse lidt omkring det....
> Jeg har 2 pc'er der skal tilsluttes, og de står et stykke væk fra

- Samme løsning som TDC bredbånd DHCP - og det er TDCs Speedstream du får
Hilsen
Steen

Fra : Claus O

Dato : 09-06-03 10:32

"Steiner" <no spam@steiner.zap> wrote

> det er TDCs Speedstream du får

Prøv lige at læse faq hos tele2.
Der er INGEN ROUTER med.
Spørgsmålet gik på adsl MODEM!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-06-03 10:46

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Prøv lige at læse faq hos tele2.
> Der er INGEN ROUTER med.
> Spørgsmålet gik på adsl MODEM!

Ja, og "det er TDCs Speedstream du får"

(note1: Speedstream laver såvel routere som modems)
(note2: Det er dumt at råbe dine fejltagelser når du kan nøjes med at
sige dem)

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Claus O

Dato : 09-06-03 10:53

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote

> (note2: Det er dumt at råbe dine fejltagelser når du kan nøjes med at
> sige dem)

Javel Kloge Martin!!

Godt man snart er fri for TDC´s medarbejdere.........
Nogen der har bemærket forskellen på at tale med Tele2 og så TDC profferne??

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-06-03 07:15

Claus O skrev Mandag den 9. juni 2003 11:52 i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Nogen der har bemærket forskellen på at tale med Tele2 og så TDC
> profferne??
Ja, og personligt så fortræker jeg TDC.

Ivar Madsen

Fra : Brian Toft [2610]

Dato : 10-06-03 10:09

Claus O wrote:
> Nogen der har bemærket forskellen på at tale med Tele2 og
> så TDC profferne??

De har et stor service niveau i forhold til TDC, men deres viden på support
ligger lige så højt/lavt som TDC, men alt i alt er jeg yderst tilfreds og
glad for jeg skrottede TDC

--
*** VW Golf is like a tampon
...every pussy has one ***

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-03 11:46

> (note1: Speedstream laver såvel routere som modems)

Af ren nysgerrighed; Siden hvornår er TDC begyndt med SpeedStream modems
Martin? Jeg havde nemlig i starten en Siemens, nu en Ericsson.

> (note2: Det er dumt at råbe dine fejltagelser når du kan nøjes med at
> sige dem)

Helt enig.

Mvh
FB

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-06-03 11:52

"FB" <nomail> skrev i en meddelelse
> Af ren nysgerrighed; Siden hvornår er TDC begyndt med SpeedStream
modems
> Martin? Jeg havde nemlig i starten en Siemens, nu en Ericsson.

Det er vist et halvt års tid siden. De gamle virker selvf. stadigvæk og
der er vist stadig pakker med de gamle modems rundt omkring.

Fra : Claus O

Dato : 09-06-03 11:58

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote

> Det er vist
> der er vist

Dækker vel meget godt mit synspunkt omkring TDC medarbejdere.........

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 09-06-03 12:07

In article <bc1p6m$uu$1@sunsite.dk>, Claus O wrote:

> Dækker vel meget godt mit synspunkt omkring TDC medarbejdere.........

Jeg kan ikke se nogen TDC medarbejdere, kun privatpersonen Martin, der
rent faktisk kommer med brugbar og gyldig information i modsætning til
andre der opfører sig som om de burde tage børnehaven om.

--
Andreas Plesner Jacobsen | An idle mind is worth two in the bush.

Fra : Claus O

Dato : 09-06-03 12:09

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote

> andre der opfører sig som om de burde tage børnehaven om.

Interessant, du nu pludselig taler om Telia´s bogholderi,
fortæl, fortæl.........

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-03 12:21

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
> "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote

> Dækker vel meget godt mit synspunkt omkring TDC medarbejdere.........

Jeg er lige lost her. Jeg er ikke en TDC fan, da jeg har mange dårlige
erfaringer med TDC's kundeservice. Bestemt hvis problemet er lidt mere
avanceret end hvad Fru Hansen har styr på.
Derfor skifter jeg også til Tele2.

Derfor ser jeg ingen grund til ikke at respektere dem, og da slet ikke
Martin som kommer med brugbar infomation.
Hvad er det lige du synes er så dårligt?, at nogle sidder med Ericsson
modems og andre Speedstream?

Mvh
FB

Fra : Claus O

Dato : 09-06-03 12:37

"FB" <nomail> wrote

> Hvad er det lige du synes er så dårligt

TDC´s medarbejdere naturligvis!

Produktet kan jeg faktisk ikke klage over.

Men OK jeg fik åbenbart svaret forkert
og hvad skete så, ja så kom der lige en
TDC Proff fordi som jo "vist nok" altid
kender svaret på alting (dette lige indtil
man har spurgt 3 personer hos TDC om
det samme og fået 3 forskellige svar, men
den historie kender de fleste jo nok, så over and out....)

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 09-06-03 20:46

> "FB" <nomail> wrote

> TDC´s medarbejdere naturligvis!

tjah, de er ikke de dybeste skåle i skabet ej heller de skarpeste knive i
skuffen eller de hurtigste dyr i skoven.

/j

Fra : Per Moreau

Dato : 09-06-03 10:49

> "Steiner" <no spam@steiner.zap> wrote

> Prøv lige at læse faq hos tele2.
> Der er INGEN ROUTER med.
> Spørgsmålet gik på adsl MODEM!

Den jeg har fra Tele2 er et Ericsson HM220di modem.

Mvh
Per M.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-06-03 19:43

"Per Moreau" <gndsplitting@OHNOhotmail.com> wrote in message

> Den jeg har fra Tele2 er et Ericsson HM220di modem.

Ja, dem har skal tilsluttes en ericsson central for Ericsson udstyr. Dem der
er tilsluttet en Siemens central for speedstream..

Jeg mener også tele2 skriver at de levere samme hardware som TDC

Fra : Jesper Skriver

Dato : 09-06-03 21:10

On Mon, 9 Jun 2003 20:43:29 +0200, Bjarke Hansen wrote:

> "Per Moreau" <gndsplitting@OHNOhotmail.com> wrote in message

> Ja, dem har skal tilsluttes en ericsson central for Ericsson
> udstyr. Dem der er tilsluttet en Siemens central for speedstream..

Saadan var det engang - efter software opdateringer kan SpeedStream
modem'et bruges paa begge type DSLAM'er.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer
Alfa Romeo 156, 2.0TS

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-06-03 21:15

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> Saadan var det engang - efter software opdateringer kan SpeedStream
> modem'et bruges paa begge type DSLAM'er.

Okay. Jeg ville bare tro at producenten og kunden lavede aftaler. Således at
TDC som kunde køber producentens modems også, så det 100% passer sammen.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 09-06-03 21:33

On Mon, 9 Jun 2003 22:15:17 +0200, Bjarke Hansen wrote:
> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> Okay. Jeg ville bare tro at producenten og kunden lavede aftaler. Således at
> TDC som kunde køber producentens modems også, så det 100% passer sammen.

I starten var det ikke 100% standardiseret.

Men faktisk er det Siemens som ejer Speedstream, og de "gamle" Siemens
modem's produceres mig bekendt ikke mere - og at kunne bruge samme
modems overalt har visse logistik fordele kunne jeg forestille mig.

Fra : ea

Dato : 09-06-03 11:09

>"Challenger" <nils@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>
>- Samme løsning som TDC bredbånd DHCP - og det er TDCs Speedstream du får

Det er vel ikke den hvor man skal have et ATM netkort i sin computer?
Den løsning har de forhåbentlig droppet.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 09-06-03 13:04

On Mon, 09 Jun 2003 10:09:18 GMT, ea wrote:

> Det er vel ikke den hvor man skal have et ATM netkort i sin computer?
> Den løsning har de forhåbentlig droppet.

Ja, for flere aar siden

Fra : rea721

Dato : 09-06-03 15:51

Jesper Skriver wrote:

> Ja, for flere aar siden

Men den virker nu upåklageligt her hos mig

Er der nogen der ved hvor mange ATM kunder der er tilbage og om vi får lov
til at fortsætte......?

--
Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse

Fra : Jens Petersen

Dato : 09-06-03 16:16

On Mon, 9 Jun 2003 16:50:33 +0200, "rea721" <leon@721.dk> wrote:

>Er der nogen der ved hvor mange ATM kunder der er tilbage og om vi får lov
>til at fortsætte......?

Der er to! Dig og mig, og vi fortsætter bare som om intet var hændt

--
Jens

If miniskirts get shorter they wont be allowed any longer

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 09-06-03 17:27

Således skrev Jens Petersen <jp@c.dk> i dk.edb.internet.udbydere.xdsl
Mon, 09 Jun 2003 17:15:58 +0200:

>Der er to! Dig og mig, og vi fortsætter bare som om intet var hændt

Er der nogen der er med på en stiftende generalforsamling i foreningen
af Anonyme ATM-brugere?

Fut til off-topic.

Knud
--
Good old days: Beer foamed and drinking water didn't.
--Unknown

Fra : SvendeBent

Dato : 09-06-03 17:39

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev i en meddelelse

> Der er to! Dig og mig, og vi fortsætter bare som om intet var hændt

3 .. Og mig .. men skifter til tele2 til juli.. sååå der bliver i kun 2
igen, hehe.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 09-06-03 16:17

On Mon, 9 Jun 2003 16:50:33 +0200, rea721 wrote:

> Men den virker nu upåklageligt her hos mig
>
> Er der nogen der ved hvor mange ATM kunder der er tilbage og om vi får
> lov til at fortsætte......?

Jeg kan ikke se nogen grund til at tvinge folk til at skifte, det vil jo
kun paafoere TDC udgifter ...

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 09-06-03 17:44

Jesper Skriver (harvest@wheel.dk) skrev:

> Jeg kan ikke se nogen grund til at tvinge folk til at skifte, det vil
> jo kun paafoere TDC udgifter ...

Now we're talking

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-06-03 19:45

> Jeg kan ikke se nogen grund til at tvinge folk til at skifte, det vil jo
> kun paafoere TDC udgifter ...

Men hvis der efterhånden er ret få kunder tilbage på det gamle hardware. Fx
kun 1 kunde på en central. Så kan det vel ikke betale sig at holde udstyret
kørende, og fylde op på centralen?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 09-06-03 21:08

On Mon, 9 Jun 2003 20:45:10 +0200, Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> hardware. Fx kun 1 kunde på en central. Så kan det vel ikke betale sig
> at holde udstyret kørende, og fylde op på centralen?

Paa centralen er det samme udstyr, der blot er konfigureret anderledes.

Fra : rea721

Dato : 09-06-03 21:06

Jesper Skriver wrote:

> Jeg kan ikke se nogen grund til at tvinge folk til at skifte, det vil
> jo kun paafoere TDC udgifter ...

Nænej...det var kun fordi jeg havde nogle problemer for et pr mdr siden, og
der antydede supporteren hos TDC at det ville være en god ting [Tm] hvis jeg
konverterede nu, for det skulle aligevel ændres senerer ?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 09-06-03 21:09

On Mon, 9 Jun 2003 22:06:22 +0200, rea721 wrote:

> [...]
> siden, og der antydede supporteren hos TDC at det ville være en god
> ting [Tm] hvis jeg konverterede nu, for det skulle aligevel ændres

Da jeg stadigt var hos TDC, havde jeg ikke hoert om noget saadant (ikke
at det ikke var planlagt) - men jeg personligt kan ikke se motivet.

Fra : Cubus

Dato : 09-06-03 15:15

"Steiner" <no spam@steiner.zap> skrev

> - Samme løsning som TDC bredbånd DHCP - og det er TDCs Speedstream du får

Der er nogle billeder af Speedstram-modemmet her:

http://fam-olsson.net/arbejde%20arkiv/arb-tirsdag15-04-03.htm

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-06-03 19:59

"Cubus" <cubus@sol.dk> wrote in message

> Der er nogle billeder af Speedstram-modemmet her:
>
> http://fam-olsson.net/arbejde%20arkiv/arb-tirsdag15-04-03.htm

Det var sku da en meget pæn instalation.. Nu skal du bare se min:

http://bjarkehansen.dk/images/diverse_screenshot/krydsfelt.jpg

Pæn ikke bare rolig det bliver det engang

Fra : Challenger

Dato : 09-06-03 21:00

> "Cubus" <cubus@sol.dk> wrote in message

> Det var sku da en meget pæn instalation.. Nu skal du bare se min:
>
> http://bjarkehansen.dk/images/diverse_screenshot/krydsfelt.jpg
>
> Pæn ikke bare rolig det bliver det engang

Tak for svarene !
Sikke en masse "snik snak" for et enkelt hardware-spørgsmål! tsk tsk ;)

Men tak igen!

Nils Thorsted

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 09-06-03 22:41

"Challenger" <nils@esenet.dk> wrote in message

> [...]

sådan ser min ud:

http://mega.bruteforce.dk/netvaerk.jpg

/j

Fra : Cubus

Dato : 09-06-03 23:06

"Jakob Wolffhechel" <themuss@removethis.it.dk> skrev

> sådan ser min ud:
>
> http://mega.bruteforce.dk/netvaerk.jpg

Har du gemt det Speedstream-modem vi snakker om under hatten
eller hvad?

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 10-06-03 00:41

> "Jakob Wolffhechel" <themuss@removethis.it.dk> skrev

> Har du gemt det Speedstream-modem vi snakker om under hatten
> eller hvad?

ja det har jeg faktisk... det ligger i en kasse i køkkenet 40 meter derfra
(med kabel) og så bare cat5 kabel til firewallen... jeg smider et billede op
i morgen..

/j

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-06-03 05:45

"Jakob Wolffhechel" <themuss@removethis.it.dk> wrote in message

> sådan ser min ud:
>
> http://mega.bruteforce.dk/netvaerk.jpg

Fint, men skal du ikke have jord på dit computerudstyr? Jeg for det dårligt
ved at se computerudstyr uden jord!

Fra : Rune Klausen

Dato : 12-06-03 02:16

"Cubus" <cubus@sol.dk> wrote in message
> "Steiner" <no spam@steiner.zap> skrev

> Der er nogle billeder af Speedstram-modemmet her:
>
> http://fam-olsson.net/arbejde%20arkiv/arb-tirsdag15-04-03.htm

hmm, sådan ser mit ikke ud, jeg har siemens af en lidt ældre model, kan
desværre ikke tage billede, men jeg har den store hvide kasse, som hedder
noget med R4500.
Den regner jeg da med at skulle bruge når jeg får Tele2 :P
Jeg har et par stykker af dem, TDC må have lavet kluder i deres system :)

-Rune

Fra : Brian Toft [2610]

Dato : 10-06-03 01:18

Challenger wrote:
> Nogen der ved hvilket modem man får sammen med Tele2's
> ADSL? Jeg vil gerne læse lidt omkring det....

Orker ikke lige at læse alle de barnlige indlæg igennem, for at se om du har
fået svaret på dit spørgsmål... men tele2adsl leveres pt. med et SpeedStream
5200 modem

--
*** VW Golf is like a tampon
...every pussy has one ***

Fra : Peter Mouritsen

Dato : 10-06-03 20:33

Kan man ikke bruge en switch, til at forbinde 2 pcér til Tele2 ADSL ??

V.H. Peter

Fra : Tim Christensen

Dato : 13-06-03 10:53

Peter Mouritsen wrote:

> Kan man ikke bruge en switch, til at forbinde 2 pcér til Tele2 ADSL ??

Jo, eller flere (det koster dog 3kr pr. måned pr. IP-afdresse hvis man
vil have flere end de dynamiske IP-adresser der er med som standard)

Mvh

Tim

Fra : gats

Dato : 15-06-03 20:16

Tim Christensen wrote:

> Jo, eller flere (det koster dog 3kr pr. måned pr. IP-afdresse hvis man
> vil have flere end de dynamiske IP-adresser der er med som standard)

Man kan vel også bare køber en router ??

Fra : Tim Christensen

Dato : 16-06-03 11:11

gats wrote:

> Man kan vel også bare køber en router ??

Selvfølgelig, kan man det. Men nu svarede jeg jo på et spørgsmål om man
kunne bruge en switch.

Mvh

Tim