MS Windows
briani 27239
Kan XPpro ikke lukke en ATcomputer ned
Fra : Frede Sørensen

Dato : 08-06-03 23:57

Jeg ved godt at det ikke er sidste nye skrig; men jeg kan ikke få XPpro til
at lukke en computer med AT strømforsyning ned, I ved "Du kan nu slukke for
din computer...".
Kan den ikke det?

Fra : Madsen

Dato : 09-06-03 00:12

Frede Sørensen skrev:

> Jeg ved godt at det ikke er sidste nye skrig; men jeg kan ikke få
> XPpro til at lukke en computer med AT strømforsyning ned, I ved
> "Du kan nu slukke for din computer...".
> Kan den ikke det?

Hvis 'Avanceret strømstyring' under Kontrolpanel > Strømstyring > APM
er slået til, så burde den kunne.

Madsen.

Fra : Frede Sørensen

Dato : 09-06-03 00:59

> Hvis 'Avanceret strømstyring' under Kontrolpanel > Strømstyring > APM
> er slået til, så burde den kunne.

Valgene her er ikke lige til at gennemskue, hvis vi ser bort fra bærbar er
mulighederne
Hjemme/på kontoret
Præsentation
Altid aktiveret
Minimal strømstyring
Maks batteri

Fra : Madsen

Dato : 09-06-03 01:02

Frede Sørensen skrev:

> Hjemme/på kontoret
> Præsentation
> Altid aktiveret
> Minimal strømstyring
> Maks batteri

Det er indstillingeren under Kontrolpanel > Strømstyring du nævner
der. Har du ikke en faneblad der hedder APM inde i Kontrolpanel >
Strømstyring ?

Madsen.

Fra : Master Of Nothing

Dato : 09-06-03 01:12

"Frede Sørensen" <frede-plesnerFJERN@mail.sonofon.dk> wrote in message
> [...]
til
> at lukke en computer med AT strømforsyning ned, I ved "Du kan nu slukke

Hej Frede

Hvis du mener AT hvor kontakten bliver inde så nej, men hvis det der
imod er en ATX hvor knappen "bare" laver en kortslutning så ja.

Control Panel -> Power Options -> APM der er et menu punkt der skal sættes
et v i ? så skulle det virke men kun på en PC med ATX strømforsyning

Vh
R.T.

Fra : Frede Sørensen

Dato : 09-06-03 01:25

> Hej Frede
>
> Hvis du mener AT hvor kontakten bliver inde så nej,
Det var faktisk lige det jeg spurgte om.
men hvis det der
> imod er en ATX hvor knappen "bare" laver en kortslutning så ja.
Det er lige præcis en tænd og sluk knap.
> Control Panel -> Power Options -> APM der er et menu punkt der skal
sættes
> et v i ? så skulle det virke men kun på en PC med ATX strømforsyning
Der er ikke et menupunkt, der hedder APM!

XP lukker pænt ned på de fire computere med ATX bundkort.
Og sådan set også på den der har et AT bundkort, man skal bare vente med at
slukke til harddisken står stille.
Men eftersom det er datteren på 8, der har den, var det rart om hun kunne
se, hvornår hun kunne slukke, uden at skulle køre scandisk ved næste
opstart.

Fra : Madsen

Dato : 09-06-03 01:30

Frede Sørensen skrev:

> Der er ikke et menupunkt, der hedder APM!

Muligvis kan du finde noget brugbart her så:
<http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/apm.htm>

Madsen.

Fra : Hans

Dato : 09-06-03 02:43

"Frede Sørensen" <frede-plesnerFJERN@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> at lukke en computer med AT strømforsyning ned, I ved "Du kan nu slukke

Nej - En AT strømforsyning har ikke en elektronisk afbrydefunktion, som blev
indført med ATX standarden.

/ Hans

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-06-03 13:47

In dk.edb.system.ms-windows, Frede Sørensen <frede-
plesnerFJERN@mail.sonofon.dk> says...
> Jeg ved godt at det ikke er sidste nye skrig; men jeg kan ikke få XPpro til
> at lukke en computer med AT strømforsyning ned, I ved "Du kan nu slukke for

Det er der ingen der kan, for AT-PSU'en supporter det ikke. Det er
mekanisk on-off.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Frede Sørensen

Dato : 10-06-03 20:47

> Det er der ingen der kan, for AT-PSU'en supporter det ikke. Det er
> mekanisk on-off.

Jeg ved godt, hun selv skal slukke (ellers var det jo ATX);
jeg ville bare gerne have beskeden:

du kan nu roligt slukke...,

eller hvad det nu var det hed.
Jeg takker for svarene og specielt Madsens link - men det kan tilsyneladende
ikke lade sig gøre.

Fra : Madsen

Dato : 10-06-03 21:30

Frede Sørensen skrev:

> Jeg ved godt, hun selv skal slukke (ellers var det jo ATX);
> jeg ville bare gerne have beskeden:
>
> du kan nu roligt slukke...,

Jeg kan se at jeg totalt har misforstået dit spørgsmål og endda på
flere måder. :}

For det første havde jeg ikke bemærket at du skrev AT-strømforsyning,
hvilket er ret godt set da det står både i subject og body. For det
andet troede jeg at du netop ønskede at slippe af med meldingen: 'Du
kan nu slukke din computer', eller hvad der nu stod "i gamle dage".

Det vil sige at du slet ikke får den melding? Hvad sker der i stedet?

Madsen.

Fra : Frede Sørensen

Dato : 11-06-03 17:03

Der står bare: Windows lukkes....., man kan selvfølgelig, hvis man hører
efter høre harddiskene stoppe, og derefter slukke; det havde bare været rart
med beskeden på skærmen.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 12-06-03 00:12

Frede Sørensen wrote:
> Der står bare: Windows lukkes....., man kan selvfølgelig, hvis
> man hører efter høre harddiskene stoppe, og derefter slukke; det
> havde bare været rart med beskeden på skærmen.

Hmm. Din maskine hænger i et eller andet som ikke bliver færdig.
Det bøvl du har, kender vi helt tilbage fra fra win95. Der plejede det
at være et netkort som ikke var koblet på et netværk der lavede bøvl.

mvh
Henning