Hvordan connecter jeg til MySQL hos b-one ~
Fra : Kasper Nielsen

Dato : 08-06-03 20:40

Hej.

Jeg har købt et b-one webhotel, og skulle lige høre,
hvordan man connecter til en database der.

Jeg har lavet MySQL databasen på min egen pc og så har jeg lagt
den ud i en mappe som hedder cgi-bin på mit webhotel.

mit connect streng ser sådan her ud:
strConn
="driver={MySQL};server=localhost;uid=username;pwd=password;datab
ase=rapzor"

Det som jeg tror er problemet, er at webhotellet ikke ved hvor
databasen er, hvis det er rigtig, hvordan fortæller jeg den det
så?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Claus O

Dato : 08-06-03 21:17

"Kasper Nielsen" <kasper@webage.dk> wrote

> Jeg har lavet MySQL databasen på min egen pc og så har jeg lagt
> den ud i en mappe som hedder cgi-bin på mit webhotel.

Nej det går sku ikke med mysql.
Dit hotel har sikkert en faq med en korrekt connectstring til den af
hoteller oprettede database eller har måske sendt disse oplysninger ved tilmelding.

Fra : Sven Arne Steffensen

Dato : 08-06-03 22:02

Kasper Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> Jeg har lavet MySQL databasen på min egen pc og så har jeg lagt
> den ud i en mappe som hedder cgi-bin på mit webhotel.

Den er helt gal! Du kan ikke bare anbringe den hvor du synes. Du
skal oprette databasen via den grafiske I/F du fik adressen på da du
fik tilbagemeldingen ved oprettelsen af hotellet.
Du kan også selv oprette den via SQL.

Du kan evt. bruge PhpMyAdmin til at lave selve databsen og så senere
overføre data fra din lokale DB til den på Webhotellet via et php
program.

> mit connect streng ser sådan her ud:
> strConn
> ="driver={MySQL};server=localhost;uid=username;pwd=password;datab
> ase=rapzor"

Jeg selv bruger disse sætninger for at connecte til b-one:

//<!-- Her etableres forbindelse til databasen -->
$ForbindDB = mysql_connect("localhost","navnet på dit domæne", "dit
password") or die ("Kan ikke få forbindelse til DB-Server!");
$DB = mysql_select_db("navnet på dit domæne", $ForbindDB) or die
("Kan ikke få forbindelse til Databasen.");
//<!-- Her er etableret forbindelse til databasen -->

//<!-- Her spørges i databasen -->
$sql = "SELECT * FROM navnet på DB WHERE feltnavn = Whatever ORDER
BY andet_feltnavn";
$svar = mysql_query($sql,$ForbindDB) or die ("Kunne ikke udføre
forespørgslen");
//<!-- Klar til at behandle de modtagne data-->

Hilsen
Sven Arne

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 09-06-03 02:38

"Sven Arne Steffensen" <sasteffensen@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
>
> Du kan evt. bruge PhpMyAdmin til at lave selve databsen og så senere
> overføre data fra din lokale DB til den på Webhotellet via et php

Nu har jeg godt nok ikke selv et webhotel hos b-one, men så vidt jeg kan
forstå på folk der har, er det ikke muligt at bruge andet en phpmyadmin da
de ikke tillader adgang udenfor serveren af sikkerhedsmæssige årsager, så
med mindre du på en eller anden måde kan importere din lokale DB ind via
phpmyadmin er du vist lidt på herrens mark :(

Mvh. Jacob

Fra : Sven Arne Steffensen

Dato : 09-06-03 07:52

Jacob Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> med mindre du på en eller anden måde kan importere din lokale DB ind via
> phpmyadmin er du vist lidt på herrens mark :(

Jeg har selv importret ret store mængder data fra min egen DB til MySQL via
commaseparerede filer og ved hjælp af en php-side der først læste en record i
min lokale DB og derefter skrev den samme record op i serverens DB. Det er
ikke så slemt.
B-ones funktion med at importere via AdminMySQL er det ikke lykkedes mig at
få til at virke. Den er vist slået fra.

Sven Arne

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 09-06-03 08:03

> [...]
record i
> min lokale DB og derefter skrev den samme record op i serverens DB. Det er

Uden at have prøvet det, kunne jeg da forestille mig at det var nemmere at
flytte data fra Access til mysql med www.accessmysql.com end med
kommaseparerede filer ?

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Claus O

Dato : 09-06-03 10:35

"Christian M. Nielsen" <look_for_it@my.webpage> wrote

> Uden at have prøvet det, kunne jeg da forestille mig at det var nemmere at
> flytte data fra Access til mysql med www.accessmysql.com end med
> kommaseparerede filer ?

Det er let, ja - men kun når der er åbent for dette, port 3306 etc.