ADSL til alle på Bornholm?
Fra : Martin Kaltoft

Dato : 28-03-01 21:37

Hej

http://www.tv2bornholm.dk/nyheder/nyhed.asp?Id=1240 bliver det
beskrevet hvordan de Bornholmske amter og kommuner i samarbejde med
TDC forsøger at give alle de Bornholmske centraler mulighed for at
tilbyde kunderne ADSL inden årets udgang.

Er det særlig realistisk? Lige nu mindes jeg at have hørt at Bornholm
er tilsluttet resten af landet via 2 155Mbps linier, de skal jo så
formentlig også opgraderes. Samtidig er der jo ikke særlig mange
indbyggere på Bornholm, hvorfor skulle det nu kunne betale sig at
satse på os!?!

Hvad mener i? Jeg tvivler selv på hele projektet, og jeg regner da
slet ikke med at det er noget man kan nå inden årets udgang.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 28-03-01 21:57

On Wed, 28 Mar 2001 20:36:39 GMT, Martin Kaltoft wrote:

>Er det særlig realistisk? Lige nu mindes jeg at have hørt at Bornholm
>er tilsluttet resten af landet via 2 155Mbps linier.

Det er nu mere end det - men det bære net som ADSL bruger har noget
i den retning, men det er nu også en hel del - og kan håndtere ganske
mange ADSL kunder.

Husk på at ISP'erne ikke dimensionerer til den teoretiske belastning,
men efter den aktuelle, som er meget lavere.

>Samtidig er der jo ikke særlig mange indbyggere på Bornholm, hvorfor
>skulle det nu kunne betale sig at satse på os!?!

TDC har meldt ud at ALLE centraler vil få ADSL inden næste sommer, også
dem på bornholm, og andre øer med egne centraler.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Rune Klausen

Dato : 29-03-01 00:43

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote in message
> On Wed, 28 Mar 2001 20:36:39 GMT, Martin Kaltoft wrote:
>
> TDC har meldt ud at ALLE centraler vil få ADSL inden næste sommer, også
> dem på bornholm, og andre øer med egne centraler.

Så kan de rykke ADSL udstry fra de store byer ud på landet, og give os i de
store byer SDSL eller noget bedre :)
(Jeg ville nyde godt af en 2,3/2,3Mbps )

-Rune

Fra : Peter Larsen

Dato : 29-03-01 08:43

...... xDSL kommer til Samsø i løbet af maj...

Samsø er beboermæssigt ca. 1/10 del af Bornholm hvis jeg ikke husker meget
forkert... (samsø 4400 - Bornholm ca. 40000 ?)..

go figure..:)

regards, Peter Larsen

Fra : Jens

Dato : 05-04-01 23:04

"Peter Larsen" <samsoe@samsoe.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Samsø er beboermæssigt ca. 1/10 del af Bornholm hvis jeg ikke husker meget
> forkert... (samsø 4400 - Bornholm ca. 40000 ?)..

Har i ikke en antenneforening på Samsø som skal til at tilbyde Internet via
kabel-tv nettet ?

Jens