Agillity emne!
Fra : Holm

Dato : 08-06-03 08:01

Hej

Jeg leder (måske) efter et nyt hjem til min næsten 1 årige , fantastiske
vovse.

Når jeg skriver måske , så er det fordi min boligsituation kan forhindre mig
i at beholde ham , hvilket jeg er meget ked af , men
han skal ikke have et dårligt hundeliv af den grund !

Jeg vil derfor høre om der er nogen her i gruppen der er helt vilde efter at
finde en super agillity hund med stort potentiale.
Han er en krydsning mellem Mor : Ægte border collie, far : Belgisk
hyrdehund/lab/cocker.
Han ligner selv en lille rød ræv , med energien strålende ud af øjnene!!

Han hopper op på alt , væltede træstammer , bænke , store sten osv. osv. og
han elsker det bare !!
Han har været med mig til hundetræning flere gange ( er selv hundetræner) og
her forcerer han diverse A- spring som ingenting , og med stor iver og
glæde.
Derfor vil jeg meget gerne at han fortsat skal trænes som agillity hund , og
dermed lave noget han elsker.

Dette er kun en lille forespørgsel , for at høre om nogen "kunne" være
interreserede.
Han er også en blød hund , og kræver derfor en blid og rolig ejer , med
forståelse for et blødt hundesind.
Han er meget hurtigtopfattende og lærenem.

Lad mig høre nærmere.

Mange hilsener Holm

Fra : pops2

Dato : 08-06-03 17:10

> [...]
> forståelse for et blødt hundesind.
> Han er meget hurtigtopfattende og lærenem.

Er det ham man kan se her?!?
http://dyrenettet.dk/Dyrenettet.asp?page=Dyresiderne/Historierdyr.asp
Hvis det er, så er han da dejlig! Mange hilsner Pernille

Fra : Holm

Dato : 08-06-03 17:30

> Er det ham man kan se her?!?
> http://dyrenettet.dk/Dyrenettet.asp?page=Dyresiderne/Historierdyr.asp
> Hvis det er, så er han da dejlig! Mange hilsner Pernille

Hej Pernille

Ja det er Timber man kan se her på dyrenettet.
Jeg har haft ham fra han blev født , var med til fødslen og ved nøjagtigt
hvordan han er blevet passet osv.
stod selv for det hele...
Han er vaccineret , ormebehandlet og chippet..og trænet.

Mange hilsener Holm

Fra : Louise Viborg

Dato : 08-06-03 18:57

Ja, han ligner godt nok noget af en spilopmager *G*

Mvh. Louise & Baluka (Golden Retriever)
www.shunozahra.dk
www.glemte-katte.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-06-03 22:40

"Holm" <timber@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forståelse for et blødt hundesind.
> Han er meget hurtigtopfattende og lærenem.

Hej Holm

Det er måske ikke umuligt at du kunne overtale hende det gamle sprutarrige
spektakel jeg bor sammen med. Det havde godt nok været lettere, hvis den
var en tæve. Det kan komme på tale, da vi måske inden for en ikke alt for
fjern fremtid, måske må aflive vores Hovawart. Der ved siden af, har vi en
Aussie, så vi er kendt med bløde hunde. Men den kunne måske passe godt til
Fie.... Du kan se dem begge på denne adresse.

http://www.meldgaards.dk/fie.htm

M.V.H.....Benny..

Fra : Pia J

Dato : 15-06-03 08:23

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in message news:3eea44e1$0$32484

> [...]
> var en tæve. Det kan komme på tale, da vi måske inden for en ikke alt for
> fjern fremtid, måske må aflive vores Hovawart.

Hvor trist Benny. Men hvis I fik en ny hund allerede nu, ville overgangen og
savnet ikke være så slemt for jeres den mindste! (Fie?)

Omend løbetider er lidt bøvlede, så havde vi faktisk kun rigtige "problemer"
de 4-5 dage vores var højløbsk - resten af tiden var "storebror" ikke
voldsomt interesseret - ikke mere end at en tennisbold kunne kurere det. Og
de har et rigtig godt samspil de to, kommer aldrig op at slås, for Max ved
godt, man skal holde sig fra at skændes med tøser. Så de skiftes til at
dominere hinanden på hver deres luskede facon

:Pia

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-06-03 18:32

> [...]
> godt, man skal holde sig fra at skændes med tøser. Så de skiftes til at
> dominere hinanden på hver deres luskede facon

Hej Pia

Ja vi har da tidligere haft to af modsat køn, og det gik da også uden
problemer. Men det er jo også let nok, når man bare fortæller ham, at han
ikke må, og han så bare adlyder . Så er der jo ingen ben i det. Men
indtil videre er der da liv i den gamle, og så længe hun er rimeligt glad,
så får hun lov til at blive, selvom hendes gang kan se noget underlig ud, og
hun af og til snubler over hendes eget ben. Men det lyder jo heldigvis til,
at Holm foreløbig har løst problemet, så hun slipper for at skille sig af
med sine hunde. Ja jeg ved godt, at det ville lette overgangen, hvis den
nye kom ind nu, og vi havde også haft en forespørgsel ude, på en 10 mdr
hvalp, da vi gerne ville have en Hovawart igen, også en han, men han var
åbenbart afsat. Så vi ser tiden lidt an igen. Det er da bare pokkers, når
man har Europas fineste hofter, og ellers har et fornemt helbred, så få et
lille problem fem - ti centimeter længere fremme.

M.V.H.....Benny..