Dyrlæge forspørgelse Kbh
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 08-06-03 08:10

Er der nogle af jer der kender Per Godfredsen på
øhh det må være Østerbro (Ravnsborggade-Ryesgade)
?? Eller kan anbefale en god katte-dyrlæge, udover
Raiku i Kbh's området.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 08-06-03 08:47

Marianne Hellemose skriver:

> Er der nogle af jer der kender Per Godfredsen på
> øhh det må være Østerbro (Ravnsborggade-Ryesgade)
> ?? Eller kan anbefale en god katte-dyrlæge, udover
> Raiku i Kbh's området.

Hejsa!
Da vi boede i området brugte vi Hovedvejens Dyreklinik i Glostrup. Det
er godt nok en smule uden for byen, men de kan på det stærkeste
anbefales. Det er en mand/kone praksis med speciale i hobbydyr, og jeg
anser dem for yderst kompetente. Specielt var jeg glad for at der altid
var masser af tid til snak og spørgsmål, ikke svingdørsmentalitet som
jeg desværre har oplevet mange andre steder. Og så bliver katte
behandlet med kærlig og kyndig hånd til en meget konkurrencedygtig pris.

Det er knap to år siden vi flyttede fra området, og jeg savner såmænd
stadig at kunne komme hos dem med alle kattene.

Hovedvejens Dyreklinik
Hovedvejen 86
2600 Glostrup

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 08-06-03 09:24

Hej Dorthe

Tak skal du have, jeg vil lade det gå videre, jeg tror ikke
de har noget imod at det ikke lige er omkring hjørnet,
hvis de ellers føler sig trygge ved dem.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 08-06-03 10:30

> [...]

> de har noget imod at det ikke lige er omkring hjørnet,
> hvis de ellers føler sig trygge ved dem.

Som navnet antyder, ligger de midt på hovedgaden (Roskildevej), så det
er super-nemt at komme til, også inde fra København.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Kate

Dato : 08-06-03 11:20

Dorthe Prip Lahrmann <dplahrmann@hotmail.com> wrote in

> Da vi boede i området brugte vi Hovedvejens Dyreklinik i Glostrup.

Jeg brugte dem også da Johan og Sofie var små, det er der jeg har fået
dem fra.
Der er dog to ting jeg blev træt af ved dem. Det ene var at jeg faktisk
syntes de var meget dyre, specielt set i forhold til ham jeg benytter
nu.
Den anden var at manden _aldrig_ kunne huske en. Jeg kom hos dem med
mine kaniner og katte i ca. 7-8 år og alligevel spurgte han mig hver
gang om jeg havde været der før. Måske en detalje, men det irriterede
mig grænseløst.
Konen, Karin, er både dygtig og meget rar, hende var jeg meget
begjstret for, så grunden til at jeg stoppede med at komme der var
altså at jeg flyttede.
Så, Marianne, hvis du skal anbefale dem, vil jeg lægge vægt på at bruge
konen

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 09-06-03 13:02

Kate skriver:

> Der er dog to ting jeg blev træt af ved dem. Det ene var at jeg faktisk
> syntes de var meget dyre, specielt set i forhold til ham jeg benytter
> nu.

Hej Kate!
Jeg har ikke benyttet ret mange forskellige klinikker, men den i Glostrup
var i hvert fald meget billigere end den vi brugte tidligere, i
Albertslund, og uendeligt meget bedre.

> [...]
> mine kaniner og katte i ca. 7-8 år og alligevel spurgte han mig hver
> gang om jeg havde været der før. Måske en detalje, men det irriterede

*smil* Ja, det lyder da lidt irriterende. Den oplevelse har jeg nu aldrig
haft, men jeg kom altså også mest hos konen.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Camilla Scharff

Dato : 08-06-03 20:53

"Marianne Hellemose" <hellemose.som@mail.dk> skrev...
> Er der nogle af jer der kender Per Godfredsen på
> øhh det må være Østerbro (Ravnsborggade-Ryesgade)
> ?? Eller kan anbefale en god katte-dyrlæge, udover
> Raiku i Kbh's området.

Har boet på Østerbro i mange år, og har kun stiftet bekendskab med et par
Østerbro-dyrlæger...
Den ene var Kongsholm på Østerbrogade, ikke en jeg vil anbefale. De andre
har været fra en dyreklinik længere nede af Østerbrogade (omkring Søerne,
ikke langt fra Ryesgade) - lur mig om ikke den hedder Østerbrogade
Dyreklinik eller lignende originalt
Personalet på sidstnævnte var søde og rare, dog virkede den dyrlæge min kat
blev behandlet af en smule "uerfaren", ihvertfald checkede hun bare min kat
og gav mig det medicin, jeg sagde jeg skulle have (det var en lørdag =
Raiku lukket...).

I øvrigt kører jeg gladeligt til Frederiksberg for at komme til dyrlæge hos
Raiku - og Frederiksberg er immervæk noget tættere på end Glostrup! Og det
bliver jeg ved med at gøre, selvom vi faktisk flytter i hus som ligger ca.
100 meter fra Hovedvejens Dyreklinik (vi skal nemlig bo i nr. 72,
dyreklinikken ligger i nr. 86) - min *eneste* erfaring med dyreklinikken er,
at de er nogle skiderikker! De nægtede at sælge os Hill's A/D til en syg
killing en lørdag eftermiddag, uden at de først kunne undersøge killingen
(de havde åbent!), som vi hentede i Glostrup - og sendte os dermed på
langfart til Københavns Dyrehospital for et par sølle dåser foder... Det
blev jeg fandme gal over - ved godt, at det ikke har noget at gøre med deres
kvalifikationer, men for mig at se siger det lidt om deres
medmenneskelighed! Men ok, når de nu ligger SÅ tæt på, så vil jeg da
overveje at bruge dem som "nød-klinik" i week-ender mv., fremfor at køre til
Fasanvejens eller Husum Dyreklinik.

Mvh. Camilla

Fra : dorthe

Dato : 08-06-03 21:12

Hej i gruppen

Jeg bor i københavns nord-vest kvater.
Bruger selv hellerup dyreklinik og kan kun varmt anbefalde dem.
Det er et ægtepar der køre klinikken og må sige at de er meget menskelige.
Jeg stiftede bekenskab med dem da jeg var ude med min naboes kat og fik et
mægtigt godt indtryk af dem , og da jeg så kom tilbage ca 4 mdr sener ( da
mine egne katte skulle kastreredes ) kunne de huske mig .
de spurte til naboens kat hvilket jeg var lidt fersineret over.
Da jeg fik mine missere hjem , efter den store tur fik jeg af vide at jeg
bare kunne ringe hvis jeg havede spørgsmål og fik deres mobil nummer. En
dejlig trykhed *S*

knuser fra Dorthe coco og catwalk.

se mine katte på www.kity.dk

Fra : Kate

Dato : 08-06-03 22:17

"Camilla Scharff" <virker@ikke.com> wrote in

> overveje at bruge dem som "nød-klinik" i week-ender mv.,

Desværre, Camilla, også der ligger deres medmenneskelighed lidt tungt.
Kun kendte kunder bliver modtaget i weekends, og hvis du så læste mit
forrige indlæg om mandens hukommelse så kan du selv regne ud hvor mange
det kan dreje sig om
Ang. det med maden, så har de en underlig idé om at man skal være kunde
hos dem for at købe foder, det har altid undret mig såre.

Fra : Camilla Scharff

Dato : 08-06-03 22:37

"Kate" <mowgliNOT@oliwer.dk> skrev...
> [...]
> Kun kendte kunder bliver modtaget i weekends, og hvis du så læste mit
> forrige indlæg om mandens hukommelse så kan du selv regne ud hvor mange

Nå ja, men så kører vi da bare til Frb. eller Husum - ingen problemer med
det!

> Ang. det med maden, så har de en underlig idé om at man skal være kunde
> hos dem for at købe foder, det har altid undret mig såre.

Det er også fint nok når vi snakker "almindeligt" foder - de skulle jo nødig
bruge halvdelen af åbningstiden på fodersalg som jo kunne komme patienter
til gode - men når vi snakker nødstilfælde og med en syg killing, så mener
jeg faktisk det er en overtrædelse af deres "dyrlæge-ed" at nægte at hjælpe!
Men selvfølgelig - jeg kunne jo bare have ladet dem undersøge den ca. 4 uger
gamle killing, som havde forstoppelse en masse, og blive oprettet i deres
edb-system (?) som kunde - og have betalt en (weekend)konsultation for
det... men istedet kørte jeg altså til Poppelstykket og købte mine 2 dåser
A/D!

Men fint du fortalte mig det - jeg ønsker faktisk overhovedet ikke at støtte
dyrlæger, der er så lousy hvad angår vilje til at hjælpe dyr i nød, og det
er jo trods alt det hele deres profession afhænger af!

Mvh. Camilla

Fra : Denise

Dato : 09-06-03 09:28

"Kate" <mowgliNOT@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ang. det med maden, så har de en underlig idé om at man skal være kunde
> hos dem for at købe foder, det har altid undret mig såre.

Hej
Jeg bruger Husum dyreklinik, og er meget tilfreds med Marianne. De andre
derude kender jeg ikke.
Kate - kender du den historie med hunden fra Glostrup Dyreklinik ?
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 09-06-03 09:50

"Denise" <reindel*NOSPAM*@c.dk> wrote in news:bc1gf3$24e$1@sunsite.dk:

> Kate - kender du den historie med hunden fra Glostrup Dyreklinik ?

Åhja, en pinlig historie, hvis den er sand.
Jeg tror nu nok ikke at manden er med i kliniken mere. Jeg har en
kollega som kommer dernede og hun siger at det er meget længe siden hun
har set andre end Karin, så måske han har fået ødelagt forretningen så
meget at han har måttet finde et andet job.

Fra : maz

Dato : 08-06-03 21:13

"Marianne Hellemose"wrote in message
> Er der nogle af jer der kender Per Godfredsen på
> øhh det må være Østerbro (Ravnsborggade-Ryesgade)
> ?? Eller kan anbefale en god katte-dyrlæge, udover
> Raiku i Kbh's området.
Jeg bruger Per Godfredsen på Ryesgade, og finder ham IKKE behagelig! Men har
også kun været der een gang...
Så jeg overvejer at skifte....
maria

Fra : Willi

Dato : 11-06-03 09:53

Jeg hart brugt per godtfredsen da mickey skulle stereliseres .. han kan
sagtens anbefales

vh

Willi