ASUS A7V8X-X - bib fejl
Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 08-06-03 01:38

Jeg har netop købt et af disse boards (ASUS A7V8X-X) sammen med en XP 2400+
(t-bed kerne), 1 stang 512 mb pc2700 Elixir, Seagate 80 GB, Brænder, DVD og
et Daytona Gf4.

Når jeg tænder computeren kommer der de der fejl-bib fra bundkortet. Et
langt og 3 korte. Hvad betyder de?

Ifølge http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
understøtter mit bundkort alle AMD CPU'er så det er altså ikke CPU'en. Så
har jeg prøvet at pille grafikkortet ud og tænde. Stadig bib-fejl. Til sidst
skiftede jeg rammen ud med en anden klods. Stadig bib-fejl.

Anyone?

På forhånd tak

/Jógvan Lindenskov

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 08-06-03 09:14

> Når jeg tænder computeren kommer der de der fejl-bib fra bundkortet. Et
> langt og 3 korte. Hvad betyder de?

Grafikkortet svjh. Prøv at tage det ud og sæt det i igen. Det skal nogen
gange lige have et ekstra tryk for at falde helt på plads.

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 08-06-03 12:32

"Kim Fritze Sillasen [9000]" <kimsillasenSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Grafikkortet svjh. Prøv at tage det ud og sæt det i igen. Det skal nogen
> gange lige have et ekstra tryk for at falde helt på plads.

Jeg tror ikke det er grafikkortet. Har prøvet det du skriver. Som jeg
skriver også skriver i mit oprindelige indlæg. Jeg har prøvet at tænde
computeren uden grafikkort og der er stadig bib-fejl.

/Jógvan Lindenskov

Fra : Aksel Spandet

Dato : 08-06-03 13:10

Hey!

> Jeg tror ikke det er grafikkortet. Har prøvet det du skriver. Som jeg
> skriver også skriver i mit oprindelige indlæg. Jeg har prøvet at tænde
> computeren uden grafikkort og der er stadig bib-fejl.

Ja hvis der ikke er noget grafikkort skal fejlen stadig komme.... Prøv med
et andet grafikkort, og prøv evt dit nye i en anden pc.

Mvh
Aksel

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 08-06-03 13:35

"Aksel Spandet" <akselspandet@REMOVETHIShotmail.com> wrote in message
> Hey!

> Ja hvis der ikke er noget grafikkort skal fejlen stadig komme.... Prøv med
> et andet grafikkort, og prøv evt dit nye i en anden pc.

OK. Jeg mente godt man kunne tænde en computer uden grafikkort uden at
bib-fejlenen så startede. Jeg prøver lige at teste kortet i en anden
computer.

Men altså, plejer det ikke at stå i manualen til bundkort hvad fejl-bippene
betyder? Det står ikke i min manual. På mit gamle k7s5a betød et langt og 8
korte bib at det var grafikkortet. Jeg troede der var en standard indenfor
fejllydene så de var de samme på de fleste bundkort.

/Jógvan Lindenskov

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 08-06-03 14:16

> OK. Jeg mente godt man kunne tænde en computer uden grafikkort uden at
> bib-fejlenen så startede. Jeg prøver lige at teste kortet i en anden
> computer.

Det kan man ikke.

> [...]
> korte bib at det var grafikkortet. Jeg troede der var en standard indenfor
> fejllydene så de var de samme på de fleste bundkort.

Nej, det har jeg aldrig set. Bipkoderne er forskellige fra producent til
producent, men nogen gange har de nogen der er ens

Fra : Leony

Dato : 08-06-03 14:29

"Jógvan Lindenskov" <quadro_jog@SPAMISEVILhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:bbvaho$1qk2$1@news.net.uni-c.dk

> Men altså, plejer det ikke at stå i manualen til bundkort hvad
> fejl-bippene betyder?

Det er forskelligt fra producent til producent.

> [...]
> betød et langt og 8 korte bib at det var grafikkortet. Jeg troede der
> var en standard indenfor fejllydene så de var de samme på de fleste

Det er der også.
Den eneste BIOS der ikke har "en standard" er Award. Her er, eller kan
være, bipkoderne forskellige fra board til board.
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml
"Unfortunately there are many versions of the Award BIOS, and they are
supported not by one company, but by the motherboard maker. Award's
website states "Award Software software products are sold to a board or
system manufacturer ("hardware vendor"), who customizes them further
before selling the system. Award Software cannot supply upgrades for a
BIOS that has been subsequently modified by hardware vendors."

Det bedste sted jeg endnu har fundet som omhandler bipkoder er Bios
Central:
http://www.bioscentral.com/
Hvis man kigger i deres Award bipkode sektion (disse koder skulle dog
være ens i følge Award):
http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm
så bliver det klart at 1 langt og 3 korte er grafikkortfejl. Det kan
skyldes at det ikke er monteret korrekt eller at RAM er på det er
defekt.

Prøv kortet i en anden computer, for at teste at det virker.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/