copy,pos,findnext? (D4)
Fra : PA

Dato : 08-06-03 01:09

Nu må jeg søge hjælp da jeg sitter fast.
Jeg har prøvet lidt af hvert uden at løse problemet så er der nogen som har
et bud vil jeg være meget taknemmelig.
Jeg har en tekst fil hvor noget af teksten skal gentages flere gange -
3 gange i dette eksempel.

Eks. på tekst filen:

"Start1
1
2
3
Slut
Start1
4
5
6
Slut"

Ordet Start1 og Slut er altid det samme ord og kan søges på i teksten.
Det der så står imellem Start1 og Slut er ikke altid
det samme og kan derfor ikke søges på. Det skal så hives ud og gentages
3 gange, før næste Start1 til Slut gentages 3 gange.

Det færdige resultat skulle gerne se sådan ud:

"Start1
1
2 // 1 gang
3
Start2 //Start1 skal nu ændres til Start2
1
2 // 2 gang
3
Start3 //Start1 skal nu ændres til Start3
1
2 // 3 gang
3
Slut //Slut kommer først her når det er gentaget 3 gange
Start1
4
5 //1 gang
6
Start2 //Start1 skal nu ændres til Start2
4
5 // 2 gang
6
Start3 //Start1 skal nu ændres til Start3
4
5 // 3 gang
6
Slut //Slut kommer først her når det er gentaget 3 gange"

Den er ret kringlet for mit vedkommende! Har jeg ikke formuleret mig godt
nok
må I meget gerne råbe op.
--
PA

Fra : Harald

Dato : 08-06-03 17:21

"PA" <spamshit@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Slut //Slut kommer først her når det er gentaget 3 gange"
>
> Den er ret kringlet for mit vedkommende! Har jeg ikke formuleret mig godt

Dette her virker skulle jeg mene:
Gltest.txt indeholder din start tekst
Nytest.txt indeholder den nye tekst

var
GlList : TStringList;
NyLinie,GlLinie : string;
x,i : integer;
begin
GlList:=TStringList.Create;

GlList.LoadFromFile('Gltest.txt');
GlLinie:=GlList.Text;

NyLinie:='';
x:=pos('Slut',GlLinie);
while x>0 do
begin
for i:=1 to 3 do
begin
GlLinie[6]:=chr(48+i);
NyLinie:=NyLinie+copy(GlLinie,1,x-1);
end;
NyLinie:=NyLinie+'Slut'#13#10;

delete(GlLinie,1,x+5);
x:=pos('Slut',GlLinie);
end;

GlList.Text:=NyLinie;
GlList.SaveToFile('Nytest.txt');

GlList.Free;
end;

Mvh
HK

Fra : PA

Dato : 08-06-03 22:13

"Harald" <news@kroning.dk> skrev i en meddelelse

> Dette her virker skulle jeg mene:
> [...]

Tak skal du have Harald. Du er med i min aften bøn
Er der en grund til at du indføjer Nylinie:=''; ? Den behøves vel ikke?
--
PA

Fra : Harald

Dato : 09-06-03 19:06

> "Harald" <news@kroning.dk> skrev i en meddelelse

> Tak skal du have Harald. Du er med i min aften bøn
> Er der en grund til at du indføjer Nylinie:=''; ? Den behøves vel ikke?

Næ det gør den vist ikke, det er bare en gammel vane jeg har.

Mvh
HK