zyxel prestige 310 problem
Fra : stig klausen

Dato : 07-06-03 23:26

jeg har haft en zyxel 310 adsl router kørende på tdc bredbånd i ca 1 år.
forleden slukkede jeg for strømmen til routeren i nogle timer.
da jeg tændte den igen ville den ikke gå på internettet.
jeg satte den til dynamisk ip og ventede en time på dhcp server fra tdc
skulle tildele ip .det gjorde den men jeg ka stadig ikke komme på internet.
jeg har switch og 3 pc er efter routeren.
jeg ka pinge min faste ip der er tildelt fra tdc og lan virker ellers fint.
jeg har kommet nyeste firmware ind i router.
jeg plejer at sætte routeren til static ip da jeg ellers ryger af hver halve
time.
tdc siger at de fint ka se routeren fra deres system.
jeg har læst manualen igennem og prøvet at ændre nogle ting men intet hjalp.
det er måske noget med dhcp ip at gøre.

stig

Fra : Frans Jensen

Dato : 08-06-03 10:01

On Sun, 8 Jun 2003 00:25:43 +0200, "stig klausen"
<sdk@adslhome.dk> wrote:

>det er måske noget med dhcp ip at gøre.

havde samme(næsten) problem efter et tordenvejr hvor jeg havde
slukket alt PC- og netwærksudstyr

en flink mand hos TDC-hotline rådede mig til at afinstallere mit
netkort og derefter geninstallere det

og det virkede,

men jeg ved ikke hvorfor

--
Der findes to ting, som er uendelige: universet og den menneskelige dumhed.
Og når det gælder universet, er jeg endda ikke helt sikker.

- Albert Einstein -

Fra : stig klausen

Dato : 08-06-03 10:10

nå jeg fandt løsningen selv .
man kunne resette routeren ved at uploade configurationsfil (hentet fra
zyxel.dk) og så virkede det

stig