Mossberg Maverick 88 spørgsmål?
Fra : g-mc

Dato : 07-06-03 21:56

Hej ng.

Jeg er blevet tilbudt en Mossberg Maverick 88 pumpgun.Det er modellen uden
chokes, fast 1/2 boring og uden ribskinne.Pris 2000,-
Sælger påstår at den har kostet ca 3700,- fra ny (sidste år), den har ikke
skudt mange skud (det ses også meget tydeligt, ingen ridser etc.)
Jeg har self. kigget lidt rundt på nettet men kan ikke rigtigt få ny prisen
til at hænge sammen med så "skrabet" en model?. De andre jeg har fundet har
3 chokes, og ribskinne over løbet.
Det skal ydermere siges at jeg har fundet 2 stk brugte på nettet en til
1500,- og en til 1800,- (den til 1800,- er med de 3 chokes) Men jeg har ikke
tænkt mig at rejse til jylland for at hente et gevær, så plejer man bare at
sende sådan en fyr?? Er det de normale brugt-prislejer på sådanne geværer??
jeg er i vilrede om hvad der er mest fornuftigt, jeg vil selfølgelig helst
ikke snyde mig selv. Er det for dyrt med 2000,-??skal jeg holde pølserne for
mig selv? gode/dårlige erfaringer med modellen er meget velkomne.

Mvh Jeppe (strandjager med hang til solide plastikskæfter)

Fra : Claudio Adam

Dato : 07-06-03 23:12

g-mc <g-mc@wanadoo.dk> skrev:
> [...]
>hente et gevær, så plejer man bare at
>sende sådan en fyr?? Er det de
>normale brugt-prislejer på sådanne geværer??

- kender ikke fag udtrykket:
men haver den glideskinner i begge sider,
da nogle modeller kun ekselerer i en enkelt,
hvilket kan resultere i at den sætter sig,
- den kan kort sagt ikke fodres,
mener dette er ret væsentligt,

hilsen,
Adam.

--
www.sitecenter.dk/faust

Fra : Thomas Hauerslev And~

Dato : 07-06-03 23:57

Jeg har selv haft en maverick til fjord jagt og har været yderstilfreds med
det. Dog skal det siges jeg også købte den "skrabede" udgave.

Så vidt jeg ved bruger det amerikanske anti terrokorps Mossberg haglgevære

Thomas

"Claudio Adam (slet 7JFAT)" <claudio.karl.adam@7JFATdirekte.org> skrev i en
meddelelse news:10550240250.445749724893677@dtext.news.tele.dk...

Fra : Bo M. Havmand

Dato : 08-06-03 12:12

Hej Jeppe ! ( med hang til plastik-skæfter )

Jeg ligger inde med de sidste års kataloger fra WildGame. jeg slog op
under Maverick by Mossberg, der er prisen 3.295,00 - og det er endda i
WildGame, som ikke er den billigste butik. Som jeg forstår dit indlæg er
det nøjagtigt den samme model jeg oplyser prisen på. I år koster den
samme model 2.695,00 - Konklusion : Jeg tror personligt at din
"tilbudsmager" prøver at tage dig ved fæng-hætten.

Med Venlig Hilsen
Bo M. Havmand
4700 Næstved

Fra : Claudio Adam

Dato : 08-06-03 15:09

- joh joh,
er der ikke også noget med Remington og en mener jeg:
såkaldt riot gun,
- om den er egnet til decideret jagt,
kan jeg ikke sige,
- mener den er lidt kort?

hilsen,

Adam.

--
www.sitecenter.dk/faust

Fra : g-mc

Dato : 08-06-03 20:34

> er der ikke også noget med Remington og en mener jeg:
> [...]
Hmm Den har 71 cm løb og virker ret åben, men der står jo at den har 1/2
boring, og dette burde jo være fint til strandjagt eller??..Jeg skal ud og
prøve det på lerdue banen i denne uge, så må jeg jo se!. Men hvad med de der
3 chokes?? Har det den store betydning?? forsendelse af jagtgevær, er der
nogle erfaringer?? (hvis jeg skulle købe et i feks Jylland)
Mvh Jeppe.