Stofanet - misbrug af linie?
Fra : B. Nice

Dato : 07-06-03 12:23

Et familie-medlem som har stofanet oplevede at der natten over var blevet
hentet et voldsomt antal megabyte (PC var lukket ned). Det samme var
tilsyneladende sket for en nabo. Ved henvendelse til stofa fik de den besked
at en hacker måtte have været inde og "holde linien åben" og dermed altså
kunne bruge linien til gratis download.
De blev henvist til at downloade og installere et program til imødegåelse af
det. Jeg ved desværre ikke hvilket, men det er formentlig en firewall af en
art.
Jeg synes blot det lyder mærkeligt. Og selv om jeg normalt ikke ligefrem kan
kaldes novice på dette område, så har jeg svært ved at forestille mig
hvordan det skulle kunne lade sig gøre. Jeg synes umiddelbart også det er
ret betænkeligt hvis man ikke kan identificere præcist hvilken installation
forbruget stammer fra.
Nogen der har en ide' om hvordan det kanlade sig gøre?

/B. Nice

Fra : WE

Dato : 07-06-03 13:30

Kører du med fast IP?

Fra : beagle@beaglen.dk

Dato : 10-06-03 22:30

"WE" <pophaar@d.y> wrote in message news:<3ee1dbe5$0$13228$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> Kører du med fast IP?

> [...]
Er der et fileshare program ? på pc`eren
for hvis det køre i baggrunden og pc `eren er tændt og der ikke er
logget af så kan det være der for .
det er set i flere tilfælde.
Og det vil sige at det er dit familie-medlem der kommer til at
betale.
eller der ligger en bug i den pc èren der gøre at forbindlsen bliver
holdt åben.
prøv og undersøge dette

Fra : Jochke

Dato : 11-06-03 21:54

beagle@beaglen.dk wrote:

> Er der et fileshare program ? på pc`eren
> for hvis det køre i baggrunden og pc `eren er tændt og
> der ikke er
> logget af så kan det være der for .

Han skrev: (PC var lukket ned). for mig lyder det som om at den var slukket?

--
/Jochke
---------------------

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 11-06-03 22:18

"B. Nice" <b__nice@hotmail.com> enriched usenet with:

SNIP historie om forbrug på Stofanet, mens computer er slukket

> Nogen der har en ide' om hvordan det kanlade sig gøre?

Man kunne forestille sig noget i retning af:

Stofanet-brugeren kører et fildelingprogram.
Han lukker computeren men logger ikke af Stofanet.
Mange andre brugere af fildelingstjensten står i kø til at downloade filer
fra brugerens computer.
Da der går lang tid. før de andre brugeres fildelingsprogrammer opdager, at
Stofanetbrugerens computer ikke længere er online, og de sender derfor
forespørgsler til Stofanet-brugerens IP i lang tid, efter hans computer
blev lukket ned.
Stofannet registrerer denne trafik og lægger den på Stofanet-brugerens
regning

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

3F645C1NR21DTH3S