MS Windows
briani 27239
Brande cd'er på Windows xp
Fra : Kim

Dato : 07-06-03 11:11

Jeg har lige købt en computer med brander og DVD-afspiller
Der er Windows xp på den, hvordan kan jeg lave en cd-kopi
Og brande cd'er på den. Der er kom Windows xp
Kan man gøre det på Windows xp eller skal jeg har installeret at andet
program
Og hvor kan man få dem

Hilsen Kim

Fra : Peter

Dato : 07-06-03 13:36

"Kim" <kim7@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og brande cd'er på den. Der er kom Windows xp
> Kan man gøre det på Windows xp eller skal jeg har installeret at andet

Hvis du har købt en computer med win XP installeret og brænder monteret i
computeren, er der sikkert også installeret brænder program(mer). Skulle de
ikke være tilfældet findes der efterhånden et hav af disse, med disse tre
som de mest benyttede:

Nero - lavet af Ahead Software på adr.: www.nero.com
Jeg ved ikke hvornår deres program bliver XP kompatible, men version 55.99
virker fint..

Easy CD Creator - lavet af Roxio på adr.: www.roxio.com
Den eneste de har lavet der ER rigtig Kompatible med win XP, er den sidst
nye ver 6.0 + update's

Clone - lavet af Elborate Bytes på adr.:
http://www.elby.ch/en/products/clone_cd/index.html

Ved ikke fra hvilken version de er Kompatible med win XP, men ver. 4.0.1.10
virker fint.

Har du brænder program i computeren, mangler du bare en til at lære dig at
bruge det, for det kan være lidt svært at forstå det hele i begyndelsen.
Måske skulle du også få en eller anden til at fortælle dig HVAD du må brænde
lovligt oh hvad du IKKE må brænde, så du ikke får ørerne i maskinen. Pirat
kopiering er ulovligt ved du nok.

Peter

Fra : WE

Dato : 07-06-03 13:47

Nero har været XP-kompatibel siden 5.5.7.2

Fra : Richard Thune

Dato : 07-06-03 13:45

"Kim" <kim7@esenet.dk> skrev i en meddelelse
Klip
Win XP understøtter brænding af filer (data-cd) via stifinderen og brænding
af musik (audio og data) via mediaplayeren. Men du skal have fat i et
brænderprogram for at lave cd-kopiering mm.
Underligt der ikke fulgte et med, der sælges vist ikke mange brændere uden
program.
RT

Fra : Jens og Jannie

Dato : 07-06-03 15:46

Richard Thune wrote:
> [...]
> fat i et brænderprogram for at lave cd-kopiering mm.
> Underligt der ikke fulgte et med, der sælges vist ikke mange brændere

Mediaplayeren kopierer udemærket cdér, ellers er det bare at trække de filer
man vil have brændt over i drevets vindue, og så vælge kopier til cd.

Jens