Hornfisk på flue
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 07-06-03 10:15

Hej -

Jeg har i år forsøgt at fange næbdyr med fluekæppen.

Jeg har haft adskillige hug - men har ikke været i stand til at kroge dem.

Har I nogle tips?

Jeg har haft mest held med rejelignende fluer. Hvilke fluer kan I anbefale?

Tak for hjælpen - og god pinse!

Med venlig hilsen

Jan Bang Jensby

Fra : Erik Mogensen

Dato : 07-06-03 12:20

Hej Jan

Jeg bruger en flue med orange krop og orange hackel, de kan være svære at
kroge så det jeg gør er at binde fluerne på tørfluekroge som er lidt tyndere
i wiren, samtidig er det som om at de hugger villigt på de større fluer men
det er betydeligt lettere at kroge dem på en mindre størrelse krog

Så mit råd: bind fluerne på tørfluekroge og gå lidt ned i størrelse ( fisk
evt med to fluer)

Erik

Fra : Thomas

Dato : 07-06-03 13:41

Hej Jan,
Egentlig er hornfisk ret taknemmelige, men de kan have en nibbedag. Jeg
bruger en glimmerreje str. 8 i gul/orange. Tricket er at lade den synke ned,
når en hornfisk først har fået øje på den. Så bliver den ofte indhaleret.
Hilsen
Thomas