Safe_mode
Fra : Janus Høi

Dato : 06-06-03 20:33

Er der en gratis hjemmesideudbyder som tilbyder serverplads med PHP, hvor
SAFE_MODE er slået fra?

Det er fordi jeg gerne lige vil prøve at rode med noget, inden jeg betaler
penge for at få SAFE_MODE slået fra på mit eget webhotel.
--
Janus

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-06-03 21:04

On Fri, 6 Jun 2003 21:32:40 +0200, "Janus Høi" <Hoi@***jagi.dk> wrote:

>Er der en gratis hjemmesideudbyder som tilbyder serverplads med PHP, hvor
>SAFE_MODE er slået fra?

Jeg tror ikke, det er tilfældet. SAFE_MODE slået fra er en
sikkerhedsrisiko overfor de andre kunder. Et højt beløb for dette
kunne være et filter for ikke at få tilfældige, ondsindede brugere ind
- og evt. også for at have selvstændige servere/setups for brugere,
der ikke kører i SAFE_MODE, for at isolere dem fra resten af verdenen.

>Det er fordi jeg gerne lige vil prøve at rode med noget, inden jeg betaler
>penge for at få SAFE_MODE slået fra på mit eget webhotel.

Undervurdér ikke localhosts muligheder :) Du kan altid installere fx
Apache+PHP på din egen maskine. Det er efterhånden blevet temmeligt
let.

Tør man spørge om behovet for at køre uden SAFE_MODE?

--
- Peter Brodersen

Fra : Janus Høi

Dato : 06-06-03 21:14

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror ikke, det er tilfældet. SAFE_MODE slået fra er en
> sikkerhedsrisiko overfor de andre kunder.

Jeg har fundet ud af at www.mycgiserver.com har slået SAFE_MODE fra.

Så nu kigger jeg lidt på den.

> Undervurdér ikke localhosts muligheder :) Du kan altid installere fx
> Apache+PHP på din egen maskine. Det er efterhånden blevet temmeligt
> let.

Ja. Jeg har flere gange haft det installeret.
Men nu prøver jeg at holde min maskine så 'ren' som muligt.
Med lidt hjælp fra www.webcafe.dk er det ingen sag at installere det.

> Tør man spørge om behovet for at køre uden SAFE_MODE?

Det aner jeg da virkelig ikke om du tør.
Men hvis du får taget mod til dig og du får spurgt, er svaret lige her:
http://gallery.menalto.com/index.php

Jeg synes det ser meget lovende ud.
--
Janus