DDR2100-RAM i et PC100-kompatibelt bundkor~
Fra : Jack L.

Dato : 06-06-03 19:34

Med risiko for at blive ristet af erfarne computerentusiaster, så er jeg
interesseret i at vide om man godt kan proppe et DDR2100 RAM-klods i et
bundkort, der ifølge specifikationerne kun tager imod PC100 RAM-klodser? Det
drejer sig om en bærbar, og skal jeg tro på www.shg.dk (under Hardware =>
RAM), så sælger de:

256 MB DDR2100 SODIMM 144 pins SD, PC133 (Dane-Elec)

De resterende er på 200 pins. Se, den ældre PC100/PC133 type er også på 144
pins. Så på trods af at teknologien i disse typer RAM-klodser er anderledes,
vil jeg gerne vide om det kan lade sig gøre. Hvis ikke, hvad er disse
144-pins DDR2100 RAM-klodser for, når standarden er på 200 pins (for
bærbare)?

Hilsen Jack

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 06-06-03 19:44

Jack L. wrote:
> [...]
> er anderledes, vil jeg gerne vide om det kan lade sig gøre. Hvis
> ikke, hvad er disse 144-pins DDR2100 RAM-klodser for, når standarden

hmm - ville anbefale dig at se nærmere på news:dk.edb.hardware.baerbar

--
Martin K

Fra : Leony

Dato : 07-06-03 17:27

"Jack L." <jack_nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er anderledes, vil jeg gerne vide om det kan lade sig gøre. Hvis
> ikke, hvad er disse 144-pins DDR2100 RAM-klodser for, når standarden

Tror det er SHG der har lavet en bøf. Sådan ser det i hvert fald ud for
mig.
DDR-RAM har ikke noget med SD at gøre .
Hvis du læser uddybelsen (infoboxen du får ved at klikke på
vareteksten), så står der at den har 200 pins og ikke 144.

Et forsigtigt gæt på hvad der skulle stå i stedet for:
256 MB DDR2100 SODIMM 144 pins
Kunne være:
256 MB SD-RAM pc133 SODIMM 144 pins
Det er som sagt kun et forsigtigt gæt.

De laver det samme nummer med SoDIMM DDR2700 144 pins i teksten og i
infoboxen står der 200.

Jeg prøver lige at sende dem en mail og høre hvad det er for noget rod
på deres hjemmeside, så må vi høre hvad de siger når de møder på arbejde
efter Pinse.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Peter Pan

Dato : 07-06-03 20:48

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message
> Tror det er SHG der har lavet en bøf. Sådan ser det i hvert fald ud for
> mig.

Det tror jeg også. 144 pins So-Dimm er normalt Alm. SD-Ram. Har aldrig hørt
om DDR SD-Ram som 144 pins.

> DDR-RAM har ikke noget med SD at gøre .

Jo, I aller højeste grad. DDR ram ER SD-Ram. DDR siger kun noget om
hastigheden _hen til_ SD-Ram chippene.

I mine øjne ser det ud til du har ret.

Mvh
Anders