Gårdkillingerne :)
Fra : Signe

Dato : 06-06-03 18:40

Hejsa....

Jeg sidder og er så spændt på hvordan den lange tur gik for den lille
familie :)

Håber nogle af de involverede vil give en melding :)

Mange potedask fra
Signe

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 06-06-03 18:52

> [...]
> familie :)
>
> Håber nogle af de involverede vil give en melding :)

Ja, jeg venter også med spænding. Håber alt er gået godt

Nina

Fra : dorthe

Dato : 06-06-03 18:52

Hej super piger
Har lige siddet og læst tråden om gårdmisserne.
Må nok sige at det fik alle hårdene til at rejse sig.
Sidder nu spændt og venter på hvordan turen gik.

Dejligt at havne et sted hvor katte bliver taget alvorligt.

Knuser og masser af spin fra Dorthe coco og catwalk.

www.kity.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 06-06-03 19:59

OK OK misserne er godt ankommet, alle 5 har det godt,
lidt kølighed, ro og vand har gjort underværker, 3-4
timer efter ankomsten fandt killingerne ud af at det
faktisk kunne være sjovt at være killing og tygge lidt
i de andre, mormis _nyder_ freden og hygger rigtigt
om de små, det er så dejligt at se, selv den lille slappe
dreng, er vågnet op og kan lege lidt.

udmeldingen kommer lidt sent, for det har været lidt
"problematisk" vicevært og nogle beboere har verbalt
"overfaldet" KV, omkring tyveri af deres katte, som de
holdt meget af og passede godt, som små konger, tsk
tsk tsk, KV var jo ikke interesseret i evt. anmeldelse
og overskrifter, så en mente at vi skulle sætte kattene
tilbage, efter en snak os tøser imellem, ringede jeg og
sagde at det ville vi ikke, og at KV bare måtte pointere
at vi ikke havde noget at gøre officielt med KV, og at vi
handlede på eget initiativ. Damen fra KV kontaktede så
Poul Holm, formand for KV og jurist med stor viden om
dyreværnsloven, for at høre hvordan vi skulle tackle det,
hans udmelding var, behold kattene I har gjort det rigtige,
og KV vil bakke op om det. Maria og jeg var enige om at tage "balladen" og
beholde kattene uanset hvad, men
det er rart at vide at vi ikke står alene. Jeg ved at I har
fuldt spændt med fra sidelinien, derfor skal I også have hele historien, men
Maria pointerede at for de indvolveredes skyld, vil det nok være en god ide
at slette
denne tråd, nu er det Pinse og jeg formoder ikke at dem
i bebyggelsen umiddelbart "kommer" her på NG'en, og I skal alle have en
mulighed for at følge med, så jeg vil foreslå at vi imorgen eftermiddag
sletter denne tråd for en sikkerheds skyld, hvis der skulle komme
politianmeldelse,( og hvordan gør vi lige det ??) Jeg vil så hen ad vejen
komme med opdateringer af min "plejefamilie" som I så ved hvem er,og bare
rolig der skal også nok komme billeder.

Knus

Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 06-06-03 20:54

Det var dejligt at høre at de er ankommet og begyndt at folde sig ud

Og så lige til et udbrud:
Sådan en gang hyklere. Bare fordi de ikke kan finde ud af at forklare deres
børn, hvorfor det nu lige er at killingerne ikke kunne blive.... ex. at dyr
ikke er legetøj !!!! Køb en bamse !

Sorry!

tak Marianne for din store indsats. Jeg har haft fornøjelsen af sorte-mis og
hendes lille famile, så jeg ved hvad du kommer til at dele din hverdag
med... og er altså lidt misundelig

Og til Betina og Maria: Flot gået piger
Håber der falder ro over det hurtigt. Lad lige stormen falde af, så går
livet sin vante gang i gården igen .

--
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Pia J

Dato : 06-06-03 21:08

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> wrote in message
> [...]
deres
> børn, hvorfor det nu lige er at killingerne ikke kunne blive.... ex. at

Gad vide hvordan de ville have forklaret lille Fie, når hun grædende kom op
efter at have fundet en killing død af hedeslag? At det er ok?

:Pia

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 06-06-03 21:15

> Gad vide hvordan de ville have forklaret lille Fie, når hun grædende kom
op
> efter at have fundet en killing død af hedeslag? At det er ok?

De vil vel sige at det er naturens gang! og lære børnene lidt om livets
barske realiteter....
Vi må så håbe at de har lært lidt selv også.

Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 07-06-03 08:11

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

Det her er så rigtigt sagt/skrevet, så jeg synes lige, vi skal lade den stå
et øjeblik:

> Køb en bamse !

[snip]

Mvh. Camilla Hæstrup

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 06-06-03 21:04

Hej!!

Sikken en gang hykler. Hvorfor er de lige pludselig så interseret i at
beholde nogen katte de ikke ønsker. Det giver slet ikke mening i min øre.

Sidder her i det sønderjyske og er glad over at der er blevet taget hånd om
dem. Tak til Marianne der tager dem under tag og til de andre der har været
med til at gøre det muligt.
Friskt gjort piger.
Glæder mig til at høre opdatering og sig endelig til hvis det bliver aktuelt
med et økonomisk bidrag!

Knus
Heidi og alle husmisserne der glæder sig på mormissens og killingers
vegne.

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 06-06-03 21:16

Hejsa ..

Dejligt at høre at det -trods alt - er gået godt, og at misserne nu er i
gode hænder .. Og bare rolig - beboerne glemmer såment hurtigt at være
arrige over det .. Den slags plejer kun at være interessant "sådan lige i
kampens hede" .. Men jeg håber da ikke det bliver for ubehageligt for
Betina, som skal bo på stedet ..

Tak til de implicerede parter for endnu engang at gøre "os" ære .. For
alles skyld gider jeg ikke kommentere viceværten og de hykleriske beboere ..
Jeg ER faktisk lige i så godt humør, så jeg gider ikke få det spoleret ved
at hidse mig op ..haha ..

Knus fra Pia og alle misserne som synes det er ALT for varmt .. Godt at det
bliver køligere her om aftenen

--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :

Fra : Denise

Dato : 07-06-03 08:51

"Marianne Hellemose" <hellemose.som@KATTEmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i de andre, mormis _nyder_ freden og hygger rigtigt
> om de små, det er så dejligt at se, selv den lille slappe

Hej
Hihi, så rykkede kattehjælpere fra gruppen ud igen, godt gået til alle tøser
der hjalp ))
Indsætter lidt på kontoen i næste uge, så jeg kan yde lidt til maden i
stedet for den praktiske del, som andre dejlige tøser jo gjorde.
Hilsen Denise

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-06-03 18:30

"Marianne Hellemose" <hellemose.som@KATTEmail.dk> writes:

[snip historie om baggårdskillingerne]

> så jeg vil foreslå at vi imorgen eftermiddag
> sletter denne tråd for en sikkerheds skyld, hvis der skulle komme
> politianmeldelse,( og hvordan gør vi lige det ??)

Det kan ikke lade sig gøre at slette en tråd. Når det først er skrevet
så er der ikke noget at gøre. Som I kan se, så ligger det hele
allerede på f.eks. Google Groups.

Hvis en tråd skal slettes, så skal det gøres hos _alle_ udbydere af
danske nyhedsgrupper, hos alle der tilfældigvis har gemt noget fra
tråden og hos ting som Kandu og andre der snylter på nyhedsgrupperne.
Så det kan simpelthen ikke lade sig gøre.

Så vi må håbe, at hvis det skulle komme for en dommer, at det så er en
katte-/dyreven!

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : maz

Dato : 06-06-03 22:20

"Signe" wrote in message
> Jeg sidder og er så spændt på hvordan den lange tur gik for den lille
> familie :)
> Håber nogle af de involverede vil give en melding :)
Det vil vi gerne:
Afhentning af kattene gik smertefrit - uden problemer - mormis fulgt pænt
med. Der stod to af kvarterets børn og spurgte hvad jeg skulle med dem, da
jeg lagde dem i transportkassen, og det var lige lidt anstrengende -
heldigvis var der ikke andre i gården ved 13-tiden...Ret heldigt ! - for
ellers var der blevet ballade..:(.

Turen derned gik godt - omend lang og varm: mormis tilbragte halvdelen af
turen ved siden af Betina på bagsædet med blæseren for fuld drøn, mens
killingerne sov i transportkassen. Skal lige hilse at sige, at jeg aldrig
har oplevet så eksemplarisk en kat i en bil - mormis tog det hele i stiv
arm. :)
Og nej, det er absolut ikke en vildkat - mormis er fuldt ud klar over hvad
en kattebakke er og bruges til, da vi ankom hos Marianne...- og hun er sød,
kælen og 'lige til at gå til'..... Så hun er enten stukket af eller smidt ud
fra sit tidligere hjem, desværre.....
Og som Marianne skrev, blev der desværre problemer med viceværten og
beboerne, men de skulle være løst nu. Kattene kommer under ingen
omstændigheder tilbage dertil, de bliver hos Marianne, og så må vi finde
nogle gode hjem til dem, når de er klar - inkl. mormis :)
Og Betina og jeg er kommet godt retur - omend MEGA trætte :)
....så godnat herfra maria

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 07-06-03 00:56

Ja, hvad skal man dog sige, jeg sidder her og er dybt rørt....hvor er det
dog enestående det i har gjort idag, helt ærligt, jeg er meget rørt (jeg
har tænkt på jer mange gange i løbet af dagen).Som det mindste jeg kan
bidrage med går jeg i banken på tirsdag med et bidrag....mange kærlige
hilsner til jer piger, og til kattemor og killingerne...... sov nu rigtigt
godt hilsen Majbritt....