Stream en mp3-fil med asp
Fra : Ryan

Dato : 06-06-03 16:00

Hej.

Der har været mange spørgsmål omkring det, at tvinge browseren til at
tilbyde at downloade en fil. Jeg kunne godt tænke mig, at gøre det modsatte.

Jeg har nogle mp3 filer, som jeg gerne vil udbyde til download (ja jeg har
rettighederne til musikken). Udover det, at folk skal kunne downloade
filerne, kunne jeg også godt tænke mig, at man kunne streame dem i sin
mp3-afspiller.
Jeg har prøvet, at ændre attachment til inline, i det eksempel der står her:
http://www.magik.dk/vis_artikel.asp?id=5
Dette har samme effekt, som når jeg ikke medsender en header (i IE), dvs.
mp3-filen downloades til en midlertidig mappe, før den kan afspilles.
www.mp3.com kan man vælge at streame filen, så den åbnes i en ens
mp3-afspiller, og afspilles imens den henter den.
Kan man gøre noget i den stil med asp? Eller hvad skal man bruge til sådan
noget?

--
Ryan

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 06-06-03 22:49

Ryan skrev:
> [...]
> rettighederne til musikken). Udover det, at folk skal kunne downloade
> filerne, kunne jeg også godt tænke mig, at man kunne streame dem i sin
[klip]

Det som mp3.com gør (hvilket er det hemmelige tricks) er ikke at sende
..mp3-filen, men i stedet en playlist (.m3u-fil) der indeholder den fulde
adresse på din .mp3-fil. Playlist-filen downloades hurtigt og er normal
associeret med standard afspilleren - herved åbnes den og .mp3-filen hentes
ned af afspilleren (løbende).

Denne kode burde virke:

<% ' --- playsong.asp ---

Mp3URL = "http://www.mydomain.org/music/" & Request.QueryString("filename")
' ^ tilpas til den mappe din musik ligger i

Response.AddHeader "Content-Disposition", "inline; filename=song.m3u"
Response.ContentType = "audio/x-mpegurl"
Response.Write Mp3URL & Chr(10)

%>

Så er det blot at linke fra en anden side:

Håber det virker!

Mvh. Bjarke

Fra : Ryan

Dato : 07-06-03 13:47

> [...]
> adresse på din .mp3-fil. Playlist-filen downloades hurtigt og er normal
> associeret med standard afspilleren - herved åbnes den og .mp3-filen

Tusind tak for det, sådan havde jeg ikke lige tænkt, men det er jo egentligt
ret så logisk.

> Håber det virker!

Koden virker fint.

--