delphi applikation sammenkørende med asp..~
Fra : Bent

Dato : 06-06-03 14:30

Jeg har et problem angåede en database forbindelse som oprettes
gennem en ODBC driver...

Jeg kører en delphi applikation, som skriver data løbende til en
access database. Der er samtidig nogle asp sider der udtrækker
data fra denne. Dette forsager en fejl, da den ikke kan finde
databasen, mens der loades nye data ind i den.

Er der nogen måde hvor på man kan definere noget angåede f.eks.
flerbrugersystem til databasen... eller er der andre
muligheder???

Jeg har rodet en del med indstillingerne for IIS, er der nogle
indstillinger der kan bruges til at styre access forbindelser på
en intranet server????

På forhånd tak for hjælpen...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 07-06-03 00:22

Bent skrev:
> Jeg har et problem angåede en database forbindelse som oprettes
> gennem en ODBC driver...
[klip]

Jeg ved ikke om det ville hjælpe, men kunne du ikke omlægge til en SQL
server (f.eks. MySQL, det er gratis - www.mysql.org ). Det skulle være
ligetil eftersom du kører med ODBC - du skal blot downloade og installere
ODBC-driverne (MyODBC til MySQL).
Her kan flere forbinde til databasen på samme tid således at der ikke opstår
konflikter. Jeg ved dog ikke præcist hvordan det fungerer når én opdaterer
noget data samtidig med en anden læser det.

En anden mulighed var måske at oprette kommunikation mellem ASP-scriptet og
din Delphi-applikation (vha. en ActiveX server komponent). På den måde kan
Delphi-applikationen fortælle scriptet at databasen er ved at blive
opdateret og derfor ikke må læse fra den. I stedet kan den udskrive en
besked til brugeren "Databasen opdateres. Vent venligst!" og opdatere siden
efter et par sekunder. Det kræver selvfølgelig at Delphi-applikationen ikke
er forbundet til databasen hele tiden, men kun er forbundet i den tid den
opdaterer og så skynder sig at lukke forbindelsen igen, så ASP-scriptet kan
få lov til at læse.

Håber det hjalp. Ellers må du spørge igen.

Mvh. Bjarke

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 07-06-03 01:59

"Bjarke Walling Petersen" <bwp.news.fjern-dette@bwp.dk> wrote in message
> [...]
> konflikter. Jeg ved dog ikke præcist hvordan det fungerer når én opdaterer
> noget data samtidig med en anden læser det.

Det er der jo heldigvis råd for. Du kan benytte den indbyggede LockType
property i ASP til f.eks. at låse et recordset imens det bliver opdateret..

Mvh. Jacob

Fra : Bent

Dato : 07-06-03 13:35

Tak for hjælpen...