Low-end workstations
Fra : Mads Nielsen

Dato : 06-06-03 14:44

Goddag

Jeg står for at skulle købe 2 low-end workstations, men kun én skærm, mus og
keyboard, og skifte mellem dem med en switchbox - de 2 maskiner skulle gerne
være identiske. De behøver ikke være specielt hurtige.

Jeg har kigget lidt på nogle bundlede tilbud på edbpriser.dk, men jeg har
ikke så meget forstand på hvad jeg skal kigge efter. Er der nogen der kan
henvise mig til et godt tilbud?

Mads

Fra : Casper H. [2620]

Dato : 06-06-03 15:20

Det kommer an på hvad de skal bruges til og i hvilket prisleje...

Mvh

Casper H.

Fra : Mads Nielsen

Dato : 06-06-03 15:51

Hej Casper

Prisleje : Low-end

De skal fortrinsvis køre Win2k/XP og Office

Mads

Fra : CS

Dato : 06-06-03 16:19

> [...]
gerne
> være identiske. De behøver ikke være specielt hurtige.

Hmm bliver lige nysgerrig, hvorfor to ens maskiner?

CS

Mangler du en ven, så prøv http://groups.google.com/

Fra : Mads Nielsen

Dato : 06-06-03 16:36

Det er til testformål - nemmest når maskinerne er ens

Mads

Fra : Casper H. [2620]

Dato : 08-06-03 12:36

Hej Mads,

brugen af ordet workstation kan være lidt forvirrende i denne sammenhæng, da
det ofte bruges til at betegne Hi-end PCer, til eksempelvis tungt grafisk
arbejde o.l.. Det lyder som om du har brug for en gedigen kontor-PC, til en
rimelig pris, som du kan stole på. På edbpriser.dk kan du finde en lang
række PC'er til en ganske rimelige priser, dog kan der være fordele ved at
købe PC'erne hos en af de større producenter som eks. Dell/HPQ/IBM osv., da
deres maskiner er testet på det mest gængse software.

Umiddelbart ville jeg i din situation købe enten denne Dell :
http://commerce.euro.dell.com/dellstore/config/frameset.asp?b=43038&m=dkk&l=
da&s=dkbsd&sbc=dimen_featured_system&v=d

Til 5675.- inkl XP Home og 17" skærm

Eller hvis du har styresystem i forvejen :

noget i retning af denne "Intel 1TEGRATION Kontor PC 1 Pentium 4 2,4Ghz" fra
www.1tegration.dk

Til 3500.- uden styresystem

eller "Føniks Standard + Line P4 2400MHz" fra
http://www.foeniks-computer.dk/
Til 3700.-

Eller lign. på edbpriser.dk

Mvh