Lossepladserne på Amager
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 06-06-03 13:40

Ved nogen af jer hvilke konkrete årstal man definitivt holdt op med at bruge
flg. områder i København S som losseplads?

1) Østsiden af Amager Strandvej fra Prags Boulevard til Sundby Sejlklub
2) og fra Sundby Sejl til Helgoland / Strandparkens begyndelse
3) Den del af Amager Fælled som ligger nærmest Sjællandsbroen

--
Forbindtligst:
Jørgen Grandt / Mails til mig er minus 'men'

Fra : Michael Olsen

Dato : 06-06-03 23:21

"Jørgen Grandt" <Unstable@ButOnCable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2) og fra Sundby Sejl til Helgoland / Strandparkens begyndelse
> 3) Den del af Amager Fælled som ligger nærmest Sjællandsbroen

Jeg har desværre ikke noget konkret svar til dig, men for nyligt fandt jeg
nogle oplysninger om en af mine aner, som netop arbejdede på de første
lossepladser/renovationsanlæg/latrinkuler i området på Amagerbro. Jeg har
lagt oplysningerne ud med kildehenvisning på siden, som beskriver anen på
følgende adresse:
http://www.voldmestergade.dk/Genealogi/Proband/Ane2/Ane5/Ane11/Ane22/Ane45/A
ne91/Ane182/Ane182.htm

mvh Michael Olsen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-06-03 22:37

Michael Olsen skrev bl.a.:

> Jeg har desværre ikke noget konkret svar til dig, men for nyligt fandt jeg
> nogle oplysninger om en af mine aner,

Tak; interessant læsning.