CD Audio i Debian
Fra : Allan Weber

Dato : 06-06-03 13:58

Jeg har for nyligt installeret Debian 3.0, men kan ikke få cd audio til at
virke. Har med prøvet med cdplay uden held. Der er "en ledning" ml. mit
cdrom drev og lydkortet, så det er ikke der det går galt. Der er heller
ikke nogen problemer i windows. Nogen der kender en løsning?

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 06-06-03 15:27

Allan Weber <weber@oncable.dk> writes:

> [...]
> cdrom drev og lydkortet, så det er ikke der det går galt. Der er heller
> ikke nogen problemer i windows. Nogen der kender en løsning?

Har du skruet op for mixeren for både master samt CD, line-in, line-1
eller hvad din cd-audio nu hedder? Mange drivere starter med lyden
skruet helt ned.

Prøv aumix i en prompt eller en eller anden grafisk.

/Rasmus

Don't you hate yourself in the morning?
- Sleep till noon!

Fra : Allan Weber

Dato : 08-06-03 15:41

aumix løste problemet, tak for det.

aw

Fra : Jan Larsen

Dato : 06-06-03 20:24

Allan Weber wrote:

> [...]
> cdrom drev og lydkortet, så det er ikke der det går galt. Der er heller
> ikke nogen problemer i windows. Nogen der kender en løsning?

Kan du som root ?

/Jan