tekst uden anti-aliase
Fra : Bo Rattenborg

Dato : 28-03-01 19:21

Er det ikke muligt at anvende tekst uden anti-aliase ?
Grunden til spørgsmålet er at jeg synes at anta-aliase gør små tekster
utydelige.

mvh
bo

Fra : Svein Kåre Gunnarson

Dato : 28-03-01 20:51

On Wed, 28 Mar 2001 20:20:42 +0200, "Bo Rattenborg" <bo.rattenborg@[no
spam]mail.dk> wrote:

>Er det ikke muligt at anvende tekst uden anti-aliase ?
>Grunden til spørgsmålet er at jeg synes at anta-aliase gør små tekster
>utydelige.

For ein workaround i Flash kan du lese denne artikkelen:
http://www.webreference.com/graphics/column44/

(Det står ikkje _berre_ om flash der.)

Svein Kåre
--
Crazee Aftermoon - http://www.dionaea.com
Sabrina Online Archive - http://www.dionaea.com/sabrina/

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 28-03-01 20:58

> For ein workaround i Flash kan du lese denne artikkelen:
> http://www.webreference.com/graphics/column44/
>
> (Det står ikkje _berre_ om flash der.)

hmm på http://www.webreference.com/graphics/column44/3.html ser det ud at
eneste løsning - som vel ikke kan kaldes en løsning - er at gemme i lav
kvalitet

Bo

Fra : Svein Kåre Gunnarson

Dato : 28-03-01 23:01

On Wed, 28 Mar 2001 21:57:46 +0200, "Bo Rattenborg" <bo.rattenborg@[no
spam]mail.dk> wrote:

>hmm på http://www.webreference.com/graphics/column44/3.html ser det ud at
>eneste løsning - som vel ikke kan kaldes en løsning - er at gemme i lav
>kvalitet

Hmmm, stod det ikkje at ein kunne bruka dynamisk tekst òg? Dog med ein
del begrensningar i kva font som kunne brukast; Fonten må finnast på
computeren som skal vise flashen, for den kan ikkje inkluderast i
fila.

Svein Kåre

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 28-03-01 23:32

"Svein Kåre Gunnarson" <crazee@unforgettable.com> wrote in message

> [...]
> del begrensningar i kva font som kunne brukast; Fonten må finnast på
> computeren som skal vise flashen, for den kan ikkje inkluderast i

hmm det så jeg ikke lige - jeg må kikke igen.

Bo