OpenTextFile virker ikke online
Fra : Michael Petersen

Dato : 06-06-03 10:14

Jeg har oprettet en fil, som skal åbne en tekst fil, det virker fint lokalt
på min pc, men når siden bliver online virker det ikke, nogle gode ideer?

set ts = fso.OpenTextFile("c:\" & dato & ".txt", forappending) 'åbner fil,
med dagesdato

fejl:
Microsoft VBScript runtime error '800a0035'

File not found

open.asp, line 69 [set ts = fso.OpenTextFile("c:\" & dato & ".txt",
forappending)]

filen er oprettet, kan også kalde den for
"c:\test.txt", forappending) resutatet er det samme.

Hilsen
Michael

Fra : Ingrid

Dato : 06-06-03 12:30

> [...]
> med dagesdato
>
> fejl:
> Microsoft VBScript runtime error '800a0035'

Er du sikker på at filen har samme navn på din webserver ? Altså at den rent
faktisk ligger på c:\ på din server ?

Fra : Michael Petersen

Dato : 06-06-03 14:34

ja, jeg har også prøvet skrive uden C:\ og så lægge filen i samme bibliotek,
filen virker lokalt, men ikke når den kommer på en server, når jeg skriver
c:\ kigger den så på serverens c:\ eller på ens lokale pc?

--
Med venlig hilsen/Best regards
Michael Petersen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 06-06-03 14:47

Michael Petersen <michael@hifi-import.dk> skrev:
>ja, jeg har også prøvet skrive uden
>C:\ og så lægge filen i samme bibliotek,
> [...]

Den kigger naturligvis på serverens PC - din egen har den jo ikke
adgang til.

Prøv i stedet med kode som

set ts = fso.OpenTextFile(Server.Mappath(dato & ".txt",
forappending)

Server.Mappath giver dig stien til den aktuelle fil.

PS: skriv venligst under det du svarer på - det giver bedre
overblik. Se evt http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
for yderlige information.

--
* Jesper Stocholm *
* http://stocholm.dk *

Fra : Arne

Dato : 09-06-03 23:02

--
mvh.
Arne Rasmussen
"Michael Petersen" <michael@hifi-import.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> filen virker lokalt, men ikke når den kommer på en server, når jeg skriver
> c:\ kigger den så på serverens c:\ eller på ens lokale pc?

Prøv noget ala denne:

Set ts = fso.OpenTextFile(Server.MapPath("/mappenavn/" & dato & ".txt"), 1)

--
mvh.
Arne Rasmussen