Router til tele2's adsl
Fra : Dorph

Dato : 06-06-03 11:13

Howdy

Er der nogle der med forstand på routers der kan fortælle mig
om Zyxel 304 ikke ville være et fint valg til tele2's adsl tilbud.
http://www.zyxel.com/product/model.php?indexcate=1021881127&indexFlagvalue=1021876908

Fra : MN

Dato : 06-06-03 11:26

"Dorph" <Not_my_address@city.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogle der med forstand på routers der kan fortælle mig
> om Zyxel 304 ikke ville være et fint valg til tele2's adsl tilbud.

Når jeg bliver tilsluttet tele2 i stedet for cybercity bliver det med:
http://www.xdata.dk/servlet/VisVare?vareID=67818

Mogens

Fra : Claus O

Dato : 06-06-03 11:52

"MN" <mogens@FJEN_DETTEdbs.dk> wrote

> Når jeg bliver tilsluttet tele2 i stedet for cybercity bliver det med:
> http://www.xdata.dk/servlet/VisVare?vareID=67818

Det virker billigt for en firewall/router......
Nogle der kender foreskille "optil" eks.
Zywall 1 (2)?

Fra : jens

Dato : 06-06-03 12:15

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det virker billigt for en firewall/router......
> Nogle der kender foreskille "optil" eks.
> Zywall 1 (2)?

Linksys har en manual i pdf format på deres side, det har zyxel sikkert
også, så er det lidt nemmere at vurdere dem mod hinanden og afgøre hvilken
der ser nemmest ud.

Mvh Jens

Fra : acjcn

Dato : 08-06-03 14:22

"MN" skrev d. 06-06-03 11:26 dette indlæg :

> [...]
ue=1021876908

> Når jeg bliver tilsluttet tele2 i stedet for cybercity bliver det med:

Hej Mogens,
Jeg er netop selv på vej fra CC og over til tele2, men vil godt lige
høre om du ved noget omkring det tekniske.
Hos cc bruger de "rå kobber" hos tele2 "delt rå kobber". Dvs. man skal
have en installatør ud og lave en masse om. Kan det f.eks. tænkes at
cc's rå kobber linie blot skal tilsluttes anderledes i hustandens
centrale telefon indgang?
Jeg vil jo hels have alle disse ledninger væk og har derfor tænkt en
wireless router, men hvis den ikke kan gemmes væk og skal stå hvor
telefonstikket er nu, går ideen jo lidt fløjten! Så skal jeg først have
sat et telefonstik der hvor jeg gerne vil have routeren - gør
installatøren det? eller er det ekstra?

Min CC linie går netop igennem et skab hvor jeg meget belejligt kan
stuve det hele væk.

Er der i øvrigt andre der ved noget om dette? - altså an en cc linie (rå
kobber) uden de store armbevægelser konv. til "delt rå kobber"?

m.v.h.
Jacob

http://www.kandu.dk/

Fra : MN

Dato : 08-06-03 14:31

> [...]
>
> Er der i øvrigt andre der ved noget om dette? - altså an en cc linie (rå
> kobber) uden de store armbevægelser konv. til "delt rå kobber"?

Jeg har bestilt "gør det selv" pakken. Dvs. ingen teknikker. Man skal bare
selv sætte et skillefilter op ved 1.telefon stik.

Mogens

Fra : acjcn

Dato : 08-06-03 15:00

"MN" skrev d. 08-06-03 14:31 dette indlæg :

> Jeg har bestilt "gør det selv" pakken. Dvs. ingen teknikker. Man skal
bare
> selv sætte et skillefilter op ved 1.telefon stik.
>
> Mogens

Hmm, jeg er ikke sikker på jeg fik forklaret mig ordentlig så.
1.telefon, finder man den ved blot at prøve sig frem?
Ved at se lidt på denne side,
http://cubus.adsl.dk/elteknik/tele/adsl_inst.php er jeg kommet lidt
nærmere et svar.
Jeg mistænker man blot kan ændre tilslutningen i selve det stik man har
fra cc og vupti er det på delt kobber. Da stikket jo sidder direkte ind
i selve husets centrale telefon indgang, må det vel virke?
/Jacob

http://www.kandu.dk/