VIA C3
Fra : Leif B. Rasmussen

Dato : 06-06-03 10:06

Hej!

Er der nogen i denne gruppe, som har erfaringer med VIA CPU'er?

Jeg har lige købt en C3 Nehemiah 1GHz, men synes ikke performance er på det
forventede niveau.

Den er placeret i et (indrømmet) ældre PCChips M754 bundkort sammen med 128
MB PC133 RAM. Drevene er en Pioneer DVD-117(slave) og en Seagate 40 GB U6
(ATA-100) (master). Diskoperationerne er extremt sløve, faktisk hjalp det
lidt at skifte fra master/master på to kanaler til master/slave på een
kanal(!).

Den bliver også meget varmere eng jeg havde forventet - ca. 45 grader med
åben kasse og blæseren monteret. Det var netop den lovede lave effekt der
fik mig til at vælge netop denne CPU

Leif B. Rasmussen
"More and more I find I want to be living in a Big Here and a Long Now" -
Brian Eno.

Fra : Leony

Dato : 06-06-03 14:22

"Leif B. Rasmussen" <leifbr@nospam.mail.danbbs.dk> skrev i en
meddelelse news:3ee059f2$0$13240$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> Den bliver også meget varmere eng jeg havde forventet - ca. 45 grader
> med åben kasse og blæseren monteret.

Som regel går der lidt tid inden at en nymonteret CPU overfører maximal
varme til køleprofilet.
Alt efter brug skal du nok regne med at der går 1-2 uger, men så plejer
temperaturen at falde omkring 10 grader.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/