Problemer med hjemmenetværk med 4 PC'er
Fra : Ken Petersen

Dato : 06-06-03 08:28

Hej

Håber der er en her der kan hjælpe mig.

Jeg har ADSL hjemme med router/switch til 4 PC'er, og jeg har haft netværket
til at køre i en tid.
Pludselig var der 2 af PC'erne der ikke kunne se hinanden mere og jeg kunne
oprette 'forbindelsen' igen vha. windows hjælpetekster.

Jeg har igen problemer, men denne gang er de åbenbart store, computerne kan
ikke finde hinanden på netværket trods en million forsøg på at oprette
hjemmenetværket i XP på maskinerne.
Jeg har prøvet alt hvad XP foreslår i hjælp, men ligemeget hjælper det,
computerne kan ikke se hinanden.

Alle computere har forskellige navne og er i samme arbejdsgruppe.
Jeg har tildelt deling af både diske og printer.
Jeg har prøvet windows guide for oprettelse af netværk.
En computer kan se 1 anden computer, men ikke de 2 andre.
De 3 andre computere kan ikke finde nogen anden computer overhovedet.
Jeg har også prøvet at slå firewall fra på alle maskiner.
Jeg har prøvet at slette navn og arbejdsgruppe på alle og oprette nye navne
og ny arbejdsgruppe.

Er der nogen der har oplevet noget lignende før, det var da en del nemmere
at få WIN98 til at køre netværk.

Pls. er der nogen der kan hjælpe, jeg har nu bøvlet i 3 dage.
Hvordan får man alle PC'erne renset totalt for netværksopsætning ?, det kan
være der ligger noget og roder som jeg ikke kan se, så kan jeg da i det
mindste starte helt forfra.
Jeg vil ikke ominstallere alle computere, det tager jo flere dage med 4 stk.
og alle de programmer og drivere.

MVH

Ken

E-mail: kep@e-postboks.dk

Fra : jens

Dato : 06-06-03 10:04

"Ken Petersen" <kep@e-postboks.dk> skrev i en meddelelse

> Pls. er der nogen der kan hjælpe, jeg har nu bøvlet i 3 dage.

Hvilke ipèr har de 4 maskiner ?

Mvh Jens