Hvilken DVD-brænder til backup?
Fra : Jimmy

Dato : 06-06-03 08:16

Hej

Jeg leder efter den billigste DVD-brænder til backup af mine data.

Jeg har således ikke behov for at kunne brænde på alverdens forskellige
DVD-typer eller at de skal kunne afspilles i andre afspillere.

Har jeg så brug for at købe et andet end f.eks. dette til 1500:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1754667891

Nogen der ved hvilke medier ovenstående er glad for?

Mvh
Jimmy

PS Jeg har spurgt i .dvd, men har ikke fået svar og såørger derfor her.

Fra : Mads Nielsen

Dato : 06-06-03 14:42

Hej Jimmy

Nu ved jeg ikke hvilket backup system du kører med, men i går fandt jeg ud
af, at du i Windows 2000/XP IKKE kan lave backup på CD eller DVD - i hvert
fald ikke med det indbyggede backupsystem i Windows.

Nå, men ellers, har du overvejet at bruge bånd til backup? Jeg kunne
forestille mig, at du har øjnene på DVD, da kapaciteten er større end på
CD'er - men der findes backupbånd der klarer både 50 og 100GB, og så er der
nok at tage af, og man slipper for at skulle skifte skive, når DVD'en er
fyldt.

Selve drevet aner jeg faktisk intet om, ville blot lufte min tanker

Mads