input type="hidden" - driller
Fra : sune vuorela

Dato : 06-06-03 00:28

Hjesa!

Jeg er ved at lege med lidt begynder-php.

Noget med en formular.

først har jeg

<?

if($var){

det, der skal ske med dataene

}

?>

og i formularen

<form method="post" action="<? echo $_SERVER['PHP_SELF'];?>">
<input type="hidden" name="var" value="1">

+ resten af formularen

<input type="submit"></form>

men der sker bare ikke noget, når man trykker på submit. End ikke når
der i if-løkken bare står echo 'blablabla';

Vil en venlig sjæl pege mig i den rigtige retning?

--
Sune

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 06-06-03 01:30

> Jeg er ved at lege med lidt begynder-php.

Det er en god ide

> Noget med en formular.
> først har jeg
> <?
> if($var){
> det, der skal ske med dataene
> }
> ?>

prøv med:

if($_POST["var"]) {
databehandling;
}

i stedet for, det burde virke.......

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 06-06-03 01:36

> prøv med:
>
> if($_POST["var"]) {
> databehandling;
> }
>
> i stedet for, det burde virke.......

Måske det lige gik lidt for stærkt for mig der... (det kan godt være det
virker men jeg er ik sikker).

Men ellers så giv din submit et navn, f.eks. "gem" og så brug:

if($_POST["gem"]) {
databehandling;
}

Det virker i hvert fald

Fra : sune vuorela

Dato : 06-06-03 15:45

En der kalder sig "Peter Sepstrup" <peter@_REMOVE_sepstrupnet.dk>
skrev:

>Det virker i hvert fald

Det gjorde det også her - da jeg fandt ud af at skrive $_POST i stedet
for $_post - takker

--
Sune

Fra : Nikolaj Rasmussen

Dato : 07-06-03 00:38

> if($var){
>
> det, der skal ske med dataene
>
> }

Hvis du vil undgå at bruge syntax'en $_POST["gem"] for at få fat på "gem",
hop ind i php.ini og sæt register_globals til On.
Derefter virker dit $var som du i første omgang prøvede.

mvh
Nikolaj Rasmussen

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 09-06-03 15:06

> Hvis du vil undgå at bruge syntax'en $_POST["gem"] for at få fat på "gem",
> hop ind i php.ini og sæt register_globals til On.
> Derefter virker dit $var som du i første omgang prøvede.

Skal det ikke være en submit knap man tjekker på?