vil nogen hjælpe her!!
Fra : MSP

Dato : 06-06-03 00:19

Hej.
Jeg er ved at sætte en maskine op med 2 netkort.
jeg har tænkt mig følgende.
2 netværksgrupper der skal dele samme adsl.
maskine A: Win Me - 2 netkort.
kort 1. til netværk via hub:
ip: 192.168.1.10
Gateway: 192.168.1.100
dns: 194.239.134.83
Kort 2. Til adsl igennem en hub der deler forbindelsen.
ip: 192.168.1.100
Gateway: 192.168.1.1 (Router)
dns: 194.239.134.83
Maskine B: Win Me - 1 netkort
ip: 192.168.1.6
Gateway: 192.168.1.10
dns: 194.239.134.83
Maskine A ogB kan godt se hinanden og Maskine A kan godt komme på internet,
det kan B ikke.
Hvorfor??

Mogens

Fra : jens

Dato : 06-06-03 05:23

"MSP" <div@s-pedersen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Jeg er ved at sætte en maskine op med 2 netkort.
> jeg har tænkt mig følgende.
> 2 netværksgrupper der skal dele samme adsl.
> maskine A: Win Me - 2 netkort.
> kort 1. til netværk via hub:
> ip: 192.168.1.10
> Gateway: 192.168.1.100
> dns: 194.239.134.83
> Kort 2. Til adsl igennem en hub der deler forbindelsen.
> ip: 192.168.1.100
> Gateway: 192.168.1.1 (Router)
> dns: 194.239.134.83
> Maskine B: Win Me - 1 netkort
> [...]

Windows standard deling af netforbindelse bruger 192.168.0.1 som delings
adresse.
I W98 kan den ikke flyttes........

Den omtalte router 192.168.1.1, er det din egen eller en forenings router
som du ikke har adgang til?

192.168.1.10 skal vær 192.168.0.1 med gateway 127.0.0.1 (hvis du får lov af
ME, ellers vælg deling af netforbindelse på det kort i egenskaberne.
192.168.1.6 skal være 192.168.0.1 med gateway 192.168.0.1

Der kan være en mac kontrol i routeren som spærrer for B.
Deling af nerforbindelse skal være installeret på A

Mvh Jens