Iwill bundkort opg. med 1800mhz?
Fra : fattigrøv

Dato : 05-06-03 23:44

Har en kammerat der har en antik puter baseret på en 350 Mhz amd. Til hans
IWILL bundkort findes der ingen opdateringer til i bios.Er trods alt også
fra 1998.
Kan den opgraderes med en 1800 mhz amd.Er tilsyneladende den mindste amd cpu
man kan få nu...
Ærede eksperter herinde kan det lade sig gøre?

På forhånd tak fordi du gad besvare dette spørgsmål til en næsten uvidende
amatør....

--

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Fra : MaRk

Dato : 06-06-03 00:06

"fattigrøv" <abelort@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
cpu
> man kan få nu...
> Ærede eksperter herinde kan det lade sig gøre?

Uden at vide det helt 100 mener jeg >nej<!!

1. i 98 havde de jo ikke 1800mhz cpu så der kan de jo ik lave en opdatering
til.
2. Det bundkort benytter nok en helt anden socket end nutidens socket A.
(for amd)

Så hvis det skal være billigt, så sælg det bundkort og køb et ecs k7s5a til
330 kroner med lan og lyd.
Det kan godt give problemer hvis du køre med sd ram, derfor skal du også ha
ddr ram.
Men ellers et ok kort til prisen.

Mvh
Mark

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 06-06-03 00:18

fattigrøv wrote:
> [...]
> alt også fra 1998.
> Kan den opgraderes med en 1800 mhz amd.Er tilsyneladende den mindste

Det er det nu ikke.

prøv at kigge på www.edbpriser.dk vælg Hardware - Processorer
sæt producenten til AMD

Der er en AMD K6-2 500MHz super socket til 198,-
AMD Duron fra 950 MHz og
T-bird fra 850 MHz

> Ærede eksperter herinde kan det lade sig gøre?

Det kan jeg ikke svare på. Men tror det vil hjælpe hvis du
kunne fortælle lidt mere om bundkortet.

> På forhånd tak fordi du gad besvare dette spørgsmål til en næsten
> uvidende amatør....

Husk dog lige på at der er andre ting end MHz der påvirker hastigheden.
Så inden i er færdige med at opgradere har i sikker købt nyt bundkort, ram,
grafikkort større strømforsyning.

En computer er en helhed, og hastigheden afhænger af mange ting.

Der er mange computere på edbpriser.dk på den lave side af 3000,- (uden
skærm)

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/