Udskrive nyheder fra database - Speciel må~
Fra : Kenneth Auchenberg

Dato : 05-06-03 22:45

heyza

Jeg vil udskrive mine nyheder på denne måde:
- http://www.hol.dk/nyheder.asp

Men hvordan gør jeg det? Den udskriver jo dato'en og de nyheder
som er blevet posted på den dato...

jeg har prøvet at udskrive det via SQL sætninger, men så
duplikerer den bare mine dato'er

Mine "prøve" kode:

<%
SQL= "SELECT * From news order by ID desc;"
Set rs = Conn.Execute(SQL)
WHILE NOT RS.EOF
%>
<%
SQL2 = "SELECT * From news where Dato = '" & rs("dato") & "'"
Set rs2 = Conn.Execute(SQL2)
WHILE NOT RS2.EOF
%>
-<% = rs("headline") %>
<%rs2.MoveNext
WEND%>
<%rs.MoveNext
WEND%>

Har I nogle idéer på hvordan jeg kan udskrive det på den måde?
Skal man bruge Group to? eller

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 06-06-03 00:13

"Kenneth Auchenberg" <kenneth@thefatman.dk> wrote in message
> heyza
>
> Jeg vil udskrive mine nyheder på denne måde:
> - http://www.hol.dk/nyheder.asp
>
> Men hvordan gør jeg det? Den udskriver jo dato'en og de nyheder
> som er blevet posted på den dato...

<SNIP en hel masse>

Prøv noget i retning af dette:

<%
Dim strDato

strDato = ""

strSelectNewsSQL = "SELECT * From news order by ID desc;"
Set objNewsRS = Conn.Execute(strSelectNewsSQL)

WHILE NOT objNewsRS.EOF

'## Hvis strDato er forskellig fra den record der indlæses
'## udskrives en ny dato
If objNewsRS("dato") <> strDato Then

Response.Write "<br><br><font size=""2"" face=""Verdana, Arial, Helvetica,
sans-serif""><strong><u>"
Response.Write "Nyheder fra " & objNewsRS("dato")
Response.Write "<font size=""2"" face=""Verdana, Arial, Helvetica,
sans-serif"">"
Response.Write objNewsRS("headline")
Response.Write "</font><br>"

'## Ellers udskrives overskrifter fra den givne dato
Else

End If

strDato = objNewsRS("dato")

objNewsRS.MoveNext
WEND
%>

Råb op hvis det ikke giver mening..

Mvh. Jacob

Fra : Rasmus Christian Kaa~

Dato : 06-06-03 11:37

> strSelectNewsSQL = "SELECT * From news order by ID desc;"

du bør nok sortere efter ID og gruppere efter dato ..

Fra : Torben Brandt

Dato : 06-06-03 15:58

Rasmus Christian Kaae wrote:

> du bør nok sortere efter ID og gruppere efter dato ..

Nej, der skal ikke grupperes (med GROUP BY). Der skal dog sorteres efter
dato, og så evt efter ID:
ORDER BY dato
eller
ORDER BY dato, id DESC

/Torben

Fra : Kenneth Auchenberg

Dato : 06-06-03 16:08

Mange Mange Mange Mange Tak

Jeg kan se at jeg selv var inde på noget af det rigtige..
Der manglede ikke så meget *GGG*

Men jeg siger mange til, også til jer andre..