Function er "Type mismatch"
Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 05-06-03 20:30

Ja, jeg har funktionen CommandLogon, som kaldes for at teste, om
brugeren er logget på eller ej. Den skulle returnere enten True
eller False.
Problemet er, at min asp-side (funktionen CommandLogon er
inkluderet med ssi i en .inc-fil) ikke kalder funktionen når den
er oploadet til serveren (friserverplads.dk)...
Istedet får jeg denne run-time error:

Microsoft VBScript runtime error '800a000d'
Type mismatch: 'CommandLogon'
/[sti]/users.asp, line 69

Jeg får dog ikke fejlen når jeg afvikler på lokal IIS5.1...
Hvad kan årsagen være?
Før i tiden (1 uge siden) har jeg sagtens kunne køre nøjagtigt
samme side helt uden problemer på FSP!!

Jeg er lidt newbie i ASP, men synes at have checket koden igennem
efter fejl, og kan da heller ikke forstå at det virker det ene
sted og ikke det andet...?!

MVH Jonas (aka. Juke)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Torben Brandt

Dato : 05-06-03 22:01

Jonas Schmeltz Aaberg wrote:
> [...]
> eller False.
> Istedet får jeg denne run-time error:
>
> Microsoft VBScript runtime error '800a000d'

Det tyder på at funktionen faktisk ikke er defineret. Er du sikker på at
include-filen faktisk bliver inkluderet?
Prøv evt at skrive
Dim CommandLogon
lige inden linie 69. Hvis CommandLogon er defineret (hvad du mener den
er), så skal der komme en fejl: "Navnet er omdefineret"

Må vi evt se hvad der står i linie 69 ?

> Jeg får dog ikke fejlen når jeg afvikler på lokal IIS5.1...
> Hvad kan årsagen være?

At du har glemt at uploade begge filer til de rigtige mapper?
Du har glemt at rette en sti?

/Torben

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 06-06-03 12:55

Hej Torben!

> Må vi evt se hvad der står i linie 69 ?
Ja, selvfølgelig;
[indhold]
<% Else %>
[fejl]
<% End If %></body>

> [...]
> lige inden linie 69. Hvis CommandLogon er defineret (hvad du mener den
> er), så skal der komme en fejl: "Navnet er omdefineret"

[klip]

> At du har glemt at uploade begge filer til de rigtige mapper?
> Du har glemt at rette en sti?

Hmmm... disse ting kan jeg desværre ikke teste lige nu, da serveren
(friserverplads.dk) IGEN er nede (ret ustabil for tiden), men der burde da
komme en fejl om at inkluderingsfilen ikke kunne findes, hvis det var
tilfældet?!

MVH Jonas

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 06-06-03 13:06

Jonas Schmeltz Aaberg <julledyret@e-mail.dk> skrev:
>Hej Torben!

>Ja, selvfølgelig;
><CommandLogon() = True Then %> <-- linie 69

Det tyder på at din function returnerer en forkert datatype.

Din funktion skal se således ud:

private funtion CommandLogon
' behandl data
if [bruger er logget ind] then
CommandLogon = true
else
CommandLogon = false
end if
end function

Og prøv så at kalde funktionen med

if CommandLogon then ' eller CBool(CommandLogon)
' do something
else
' do something else
end if

Du bør ikke kalde den med parenteserne efter funktionsnavnet.

--
* Jesper Stocholm *
* http://stocholm.dk *

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 06-06-03 14:41

Mystisk!.... nu virker det hele igen! FSP er også oppe og det hele. - Aner ik
hvad jeg har gjort (hvis jeg altså har gjort noget...)!
Men problemet er altså løst.
Mange tak alligevel!