Cykelanhænger
Fra : Stefan Garvig

Dato : 05-06-03 20:06

Hej

Jeg skal købe en cykelanhænger (har postet et købsindlæg i
dk.marked.privat.cykel), men jeg er også interesseret i at høre, hvilket
mærke eller hvilken type anhænger der er bedst.

Findes der en test af cykelanhængere i forskellige forbrugerblade?

Glæder mig meget til at høre fra jer.

Venligste cykelhilsner

Stefan Garvig
Rødovre

--
**********
For direct reply only:

Fra : Heidi N. K.

Dato : 09-06-03 09:43

> Jeg skal købe en cykelanhænger (har postet et købsindlæg i
> dk.marked.privat.cykel), men jeg er også interesseret i at høre, hvilket
> mærke eller hvilken type anhænger der er bedst.

Vi har en Winther Dolphin som vi er yderst tilfreds med.
Prøv http://www.winther-cykler.dk/tilbehor/

> Findes der en test af cykelanhængere i forskellige forbrugerblade?

Ja, prøv
Forbrugerstyrelsen - http://www.fs.dk/pdf/rr/98/rr980914.pdf og
tildels http://www.fs.dk/pdf/rr/98/rr980702.pdf hvor
klapvognfunktionen testes og beskrives
TV2´s Boomerang (Forbrugerredaktion) -
http://sites.tv2.dk/boomerang/1185.htm
samt http://www.vd.dk/pdf/idekatalog/side144til153.pdf

Mvh
Heidi

Fra : Cybermette

Dato : 15-06-03 22:17

"Stefan Garvig" skrev d. 05-06-03 20:06 dette indlæg :
> [...]
> mærke eller hvilken type anhænger der er bedst.
>
> Findes der en test af cykelanhængere i forskellige forbrugerblade?

Tænk + Test har lavet en test.
Det var burley, der vandt. Den er fra dansk cyklistforbund. Dér får du
mest for pengene. Den populæreste var Winther Dolphin, men dér giver du
oss penge for mærket.

Mette

http://www.kandu.dk/

Fra : nilfri [4000]

Dato : 20-06-03 20:45

"Stefan Garvig" <sgdataGED@edb.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg skal købe en cykelanhænger (har postet et købsindlæg i
> dk.marked.privat.cykel), men jeg er også interesseret i at høre, hvilket
> mærke eller hvilken type anhænger der er bedst.

Efter meget intens scanning af markedet, afprøvning af muligheder og snak
med mange brugere faldt vores valg for nogle år siden på Chauffeur fra
http://www.abckids.dk/ (modellen hedder nu Corsaire).

I finalen stod valget mellem den og Burley'en. Dolphin fandt vi alt for dyr
i forhold til kvalitet og funktionalitet. Andre relevante var der ikke.

Det blev Chauffeuren pga. design, pris og detaljer omkring funktioner.

Den er særdeles let løbende, meget robust, overbevisende sikkerhed, hurtig
at klappe sammen og tage med (i bil/tog).

Mht. "klapvognsfunktion" mener jeg - i modsætning til TV2 - at det går
hurtigt at lave den om fra cykeltrailer til klapvogn. Max. 5 minutter, fordi
klapvognshjulene blot skal vendes, skubbebøjlen kan sidde på i det daglige
og så er der bare at fjerne trækstangen til cyklen.

Eneste anke er at selernes funktion/justeringsmulighed kunne være bedre.

Vi har aldrig haft et eneste materielproblem med vores Chauffeur, der virker
uhyre robust og langtidsholdbar.

Hermed anbefalet.

--
Med venlig hilsen Finn, Roskilde