FreeBSD som DHCP
Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 05-06-03 16:39

Hej

Jeg har fået min FreeBSD maskine op, og den køre perfekt.
Nu skal jeg have den til at dele mit Internet, som er en ADSL forbindelse
fra Teledanmark (atm kort og modem).

Er det muligt at opsætte dette sådan jeg kan få mine maskiner på det interne
netværk ud på Internettet.

Fra : Christian Laursen

Dato : 05-06-03 16:46

"Søren Gørtz Olesen" <soren_olesen@hotmail.com> writes:

> [...]
> fra Teledanmark (atm kort og modem).
>
> Er det muligt at opsætte dette sådan jeg kan få mine maskiner på det interne

Det står altsammen i håndbogen.

http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/network-dhcp.html
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/network-natd.html

Christian Laursen

Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 05-06-03 17:21

Hvad med opsætningen af ATM kortet og det.. det er det der svært

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 05-06-03 19:45

On Thu, 5 Jun 2003 18:20:48 +0200, Søren Gørtz Olesen wrote:

> Hvad med opsætningen af ATM kortet og det..

Jeg ved ikke om der findes et driver til kortet til FreeBSD?

Her er oplysninger til OpenBSD:
<http://home.worldonline.dk/stok/lanai.html>.

Mvh.

--
"Från och med nu, så är 'så snart Adam Sjøgren
som möjligt' 53 timmar!" asjo@koldfront.dk