Logitech - langt bagefter?
Fra : Sven

Dato : 05-06-03 14:59

Hej.
Kan det virkelig være rigtigt, at et Logitech Optical keyboard (og elendig
mus) ikke understøtter Mediaplayer 9 endnu? Jeg har ventet på denne
driveropdatering i temmelig lang tid, men intet er sket.
Selvom keyboardet er godt, er dette helt sikkert mit sidste Logitech-køb.
Før i tiden var de da rimeligt godt med mht drivere, men nu står det da helt
stille.

Nogen der har et bud på, hvordan jeg kan få multimedie-knapperne til at
virke i Microsoft Mediaplayer 9? (WindowsXP)

Sven

Fra : Madsen

Dato : 05-06-03 15:09

Sven skrev:

> Nogen der har et bud på, hvordan jeg kan få multimedie-knapperne
> til at virke i Microsoft Mediaplayer 9? (WindowsXP)

De virker fint her i MediaPlayer 9, Logitech Cordless Desktop, iTouch
2.15.264 og WinXP Pro SP1 (US).

Madsen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-06-03 16:27

> De virker fint her i MediaPlayer 9, Logitech Cordless Desktop, iTouch
> 2.15.264 og WinXP Pro SP1 (US).

Ved du hvordan man fx for Winamp til at starte op, når man trykker på play?
Ligenu, hvis jeg har glemt at åbne winamp.. så starter realone player.. Har
det noget at gøre, hvilket program der som default er sat til at afspille
cd-´ere ?

Fra : Madsen

Dato : 05-06-03 16:50

Bjarke Hansen skrev:

> [...]
> realone player.. Har det noget at gøre, hvilket program der som
> default er sat til at afspille cd-´ere ?

Det tror jeg at det har. Hos mig er MediaPlayer 9 den der går i gang
når jeg propper en musik-cd i drevet og det er også den der starter
når jeg trykker på Play-knappen på mit tastatur.

Madsen.

Fra : Sven

Dato : 05-06-03 19:24

> De virker fint her i MediaPlayer 9, Logitech Cordless Desktop, iTouch
> 2.15.264 og WinXP Pro SP1 (US).
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Samme configuration bortset fra dansk WindowsXP, og INGEN understøttelse på
"multimedie-knapperne" i Microsoft's mediaplayer 9. På Logitech's driverside
står også, at de kun understøtter til og med version 8 af Mediaplayer. Se:
http://www.logitech.com/index.cfm?page=downloads/software&CRID=1796&contentid=6036&countryid=4&languageid=15

Hvordan har du fået dit til at virke?

Sven

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 05-06-03 20:05

"Sven" <chanelle4@get2net.dk> skrev:

> [...]
> og med version 8 af Mediaplayer. Se:
> http://www.logitech.com/index.cfm?page=downloads/software&CRID=1796
> &contentid=6036&countryid=4&languageid=15

Jeg ved ikke med Madsen men her virker det også fint med MediaPlayer 9
og jeg har absolut intet gjort for at få det til at virke.

Desværre hjælper det ikke dig ret meget

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Brian Toft [2610]

Dato : 05-06-03 22:37

Sven wrote:
> [...]
> mediaplayer 9. På Logitech's driverside står også, at de
> kun understøtter til og med version 8 af Mediaplayer.

Muligt de mener det, men her virker det som det skal... og jeg har blot
installeret iTouch

--
*** VW Golf is like a tampon
...every pussy has one ***

Fra : Madsen

Dato : 05-06-03 22:00

Sven skrev:

> Samme configuration bortset fra dansk WindowsXP, og INGEN
> understøttelse på "multimedie-knapperne" i Microsoft's mediaplayer
> 9.

Jeg ved godt at Logitech nævner det på deres side og på min gamle
WinXP-installation(*) virkede det heller ikke med MediaPlayer 9 og
den samme iTouch-driver som jeg bruger nu. Dengang troede jeg bare
det var fordi at Logitech ikke havde lavet en kompatibel MP9 driver
endnu.

(*) For ikke ret lang tid siden geninstallerer jeg WinXP fordi at
jeg gerne ville have den flytter fra D og over på C hvor Win2000
befandt sig tidligere.

> Hvordan har du fået dit til at virke?

Indtil jeg læste Mortens:
<news:Xns9391D68139674.miljokemi.dk@130.133.1.4> - var jeg ret
sikker på at årsagen er fordi at jeg har installeret iTouch efter
at jeg har installeret MediaPlayer 9, men siden Morten ikke har
gjort noget som helst, så kunne det godt tyde på at det måske ikke
er dér problemet skal findes, men prøv det alligevel. Afinstaller
iTouch, genstart og installer iTouch (2.15.264) igen. Se så om du
ikke får adgang til MediaPlayer 9 når du klikker på Media-knappen.

Hvis MediaPlayer 9 er stillet som standardafspiller så burde den
også starte når du trykker på Play-knappen, stoppe når du trykker
på Stop osv.

Madsen.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 05-06-03 22:51

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

> [...]
> gjort noget som helst, så kunne det godt tyde på at det måske ikke
> er dér problemet skal findes, men prøv det alligevel.

Det lyder nu ikke helt usandsynligt, at det kunne være det, der skal
til. Jeg købte ny computer for nylig og købte dertil et logitech
tastatur og jeg er faktisk rimelig sikker på, at jeg installerede eller
opdaterede ITouch softwaren efter at have installeret Media Player 9.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Madsen

Dato : 05-06-03 22:12

Madsen skrev:

> Det tror jeg at det har.

Jeg har lige opdaget at ovenstående faktisk ikke er korrekt.

Når jeg trykker på Media-knappen så får jeg denne menu frem:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/logitech/itouch/media.png>
og det er den der bestemmer hvilken afspiller der skal åbne når
jeg trykker på Play-knappen. Hvis jeg vælger f.eks. 'Windows Media
Player' på den menu, så er det den gamle MP 6.4.09.1125 der åbner
når jeg trykker på Play-knappen. Hvis jeg vælger en af de andre så
er det i stedet dem der åbner. Min Media-knap står så normalt til
'Windows Media Player 9.00'.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 05-06-03 22:17

Madsen skrev:

> Hvis MediaPlayer 9 er stillet som standardafspiller så burde den
> også starte når du trykker på Play-knappen, stoppe når du trykker
> på Stop osv.

Ikke helt rigtigt. Se: <news:Xns9391EC0049F67.thomas@madsen.tdcadsl.dk>

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 05-06-03 23:54

Morten Bjergstrøm skrev:

> [...]
> tastatur og jeg er faktisk rimelig sikker på, at jeg installerede
> eller opdaterede ITouch softwaren efter at have installeret Media

Ok. Så kan det meget vel tænkes at være årsagen til at iTouch virker
sammen med Media Player 9, tror jeg.

Madsen.

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 05-06-03 15:49

Det er jo set og hørt før at logitech ikke understøtter alt på markedet, har
lige købt et af deres dyreste webcams, men det kan ikke køre på min maskine,
som ellers er tip top.
Logitech undersøtter ikke mit bundkort, som ellers er et P4 kort. "skift
bundkort" var logitechs løsning. Så siger man pænt tak...*S*
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : Madsen

Dato : 05-06-03 16:26

Tholo - www.tholofoto.dk skrev:

> Logitech undersøtter ikke mit bundkort, som ellers er et P4 kort.
> "skift bundkort" var logitechs løsning. Så siger man pænt
> tak...*S*

Logitech er nogle overlegne sataner som ganske vist laver noget
udmærket hardware, men softwaredelen såsom drivere og medfølgende
programmer er noget værre skrammel efter min mening.

Madsen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-06-03 16:30

> Logitech er nogle overlegne sataner som ganske vist laver noget
> udmærket hardware, men softwaredelen såsom drivere og medfølgende
> programmer er noget værre skrammel efter min mening.

Sådan er det desværre mange steder....

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 06-06-03 09:09

Madsen wrote:
> Logitech er nogle overlegne sataner som ganske vist laver noget
> udmærket hardware, men softwaredelen såsom drivere og medfølgende
> programmer er noget værre skrammel efter min mening.

Så kan man jo vælge at bruge Linux og lineak (Linux support for Easy Access and
Internet Keyboards). Det spiller bare, men det er jo selvfølgelig heller ikke
logitech der har lavet softwaren.

--
/kenne
This is a message from God:

Fra : Peter Jespersen

Dato : 06-06-03 13:11

On Fri, 06 Jun 2003 10:09:24 +0200, Kenneth Kristensen wrote:

>Så kan man jo vælge at bruge Linux og lineak (Linux support for Easy Access and
>Internet Keyboards). Det spiller bare, men det er jo selvfølgelig heller ikke
>logitech der har lavet softwaren.

Eller eComStation og Win95key ...... er endda fuldt konfigurerbart (WPS
integration er guddommeligt) - der er en del begrænsninger i Logitech
softwaren!

>--
>/kenne
>This is a message from God:
>"We are rebooting the universe, please log off..."

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
On a clear disk you can seek forever

Fra : Daniel Andersen

Dato : 05-06-03 22:24

> [...]
> Selvom keyboardet er godt, er dette helt sikkert mit sidste Logitech-køb.
> Før i tiden var de da rimeligt godt med mht drivere, men nu står det da

Logitech styrer.... Synes jeg ihvertfald!

> Nogen der har et bud på, hvordan jeg kan få multimedie-knapperne til at
> virke i Microsoft Mediaplayer 9? (WindowsXP)

Som mange andre har skrevet, så virker de også fint her uden jeg har pillet
ved noget. WinAmp 3.0 virker dog ikke. Jeg forhørte mig om det, og det
kræver ikke kun nye drivere fra Logitech, men også at dem der har lavet den
angivne afspiller intergrerer understøttelse for knapperne. Nægter de det,
ja så kommer det ikke til at virke, hvilket jo er en skam!. Især WinAmp,
hvor 2.xx serien har virket fint.... 3.0'eren socker lidt pga. dette!.

/D

Fra : Madsen

Dato : 05-06-03 22:46

Daniel Andersen skrev:

> WinAmp 3.0 virker dog ikke.

Det undrer mig lidt for det skulle den gøre ifølge:
<http://www.logitech.com/index.cfm?page=downloads/software&CRID=1796&contentid=5357&countryid=4&languageid=15>

Madsen.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 05-06-03 22:56

> Det undrer mig lidt for det skulle den gøre ifølge:

Det begrænser sig tilsyneladende til at starte programmet.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-06-03 17:24

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> Det begrænser sig tilsyneladende til at starte programmet.

Det virker da hos mig....

Nu er det godtnok langt tid siden jeg har opdateret Winamp 3, da jeg synes
det er et skodprogram.. Men play, pause, forward backward osv virker da ved
at bruge multimediaknapperne.

winamp 3.0C
i touch 2.15.264

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 07-06-03 17:52

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev:

> [...]
> jeg synes det er et skodprogram.. Men play, pause, forward
> backward osv virker da ved at bruge multimediaknapperne.

Her er det WinAmp 3.0d og samme Itouch

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Madsen

Dato : 05-06-03 23:53

Morten Bjergstrøm skrev:

> Det begrænser sig tilsyneladende til at starte programmet.

Det er muligt og undskyld utf-8 tegnsættet til dem hvis newsreader
ikke kan tyde det. Det skyldes at jeg havde klippe/klistret nogle
tegn ind som åbenbart krævede utf-8.

Madsen.